۰

اپل با حذف شارژر و هدفون از جعبه آیفون‌ها، ۶٫۵ میلیارد دلار سود به جیب زده است

بازدید 2726

حذف شارژر و هدفون از جعبه‌ آیفون‌ها جنجال‌های زیادی برای اپل در پی داشت که البته به نظر می‌رسد سود حاصل از این کار، ارزشش را داشته است. اگرچه اپل علت چنین اقدامی را مسائل زیست‌محیطی اعلام کرد، اما حالا گزارشی جدید ادعا می‌کند که کوپرتینویی‌ها توانسته‌اند با حذف این لوازم جانبی، سود ۶٫۵ میلیارد دلاری (۵ میلیارد پوند) به حساب‌های بانکی‌شان واریز کنند.کوپرتینویی‌ها برای اولین بار در سری آیفون ۱۲ شارژر را از جعبه‌ گوشی‌هایشان حذف کردند که واکنش‌های متفاوتی را در پی داشت، البته در همان زمان گزارشی منتشر شد که از سود مالی حاصل از این کار خبر می‌داد.

سود هنگفت اپل از حذف شارژر و هدفون از جعبه آیفون‌ها

حالا گزارش جدیدی منتشر شده که ابعاد تازه‌ای از این ماجرا را برملا می‌کند. بر اساس این گزارش، کوپرتینویی‌ها ۶٫۵ میلیارد دلاری را از این کار به جیب زده‌اند. اپل از دو سال پیش این سیاست را پیش گرفت. این کمپانی اعلام کرد که روند مذکور سبب جلوگیری از انتشار حدود ۲ میلیون تن گاز کربن دی‌اکسید می‌شود. این رقم معادل خروج ۵۰۰ هزار دستگاه خودرو از جاده‌هاست.

با این حال منتقدان معتقد بودند که این اتفاق می‌بایست منجر به کاهش قیمت آیفون‌ها می‌شد، اما اپل همچنان قیمت گوشی‌های خود را کاهش نداد. اپل از دو سال پیش حدود ۱۹ دلار برای فروش جداگانه‌ هر کدام از شارژرهای آیفون دریافت کرده است.

با حذف شارژر از جعبه‌ آیفون‌ها، هزینه‌ صرف شده از سوی اپل برای بسته‌بندی آیفون‌ها حدود ۴۰ درصد کاهش یافته است. کوچک‌تر شدن اندازه جعبه آیفون‌ها نیز منجر به افزایش ۷۰ درصدی تعداد دستگاه‌های حمل شده توسط باربری می‌شود. تمام این دلایل برای کاهش قیمت آیفون‌ها کافی بودند، اما اپل راضی به کاهش سود خود نبود.

اپل پس اتخاذ این تصمیم حدود ۱۹۰ میلیون دستگاه آیفون به فروش رسانده است. با در نظر گرفتن سود اپل از حذف شارژر و هدفون و کم‌تر شدن هزینه حمل و نقل، حدودا ۶٫۵ میلیارد دلار درآمد بیشتر به حساب کوپرتینویی‌ها واریز شده است.

اپل اعلام کرده که قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ تولید کربن در صنایع خود را به صفر برساند. حذف شارژر و هدفون از جعبه‌ آیفون‌ها اگرچه اقدامی در راستای حفظ محیط‌زیست هم به حساب می‌آید، اما احتمالا افزایش سود نقش پررنگ‌تری در این تصمیم داشته است.

 

برچسب‌ها:

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.