۱

رویای مایکروسافت در یکپارچه سازی نرم افزارها در ویندوز ۱۰ به حقیقت پیوست

بازدید 1394

سالهاست که مایکروسافت قصد دارد امکان اجرای نرم افزارهای پلتفرمش را روی ابزارهای مختلف اجرایی کند. و اکنون به نظر می رسد این رویا به واقعیت پیوسته است. مایکروسافت -همانطور که پیشتر گفته بود- امشب در مراسم معرفی امکانات ویندوز ۱۰ به این موفقیت اشاره کرد.

windows-10-apps

از این پس نرم افزارهایی که برای ویندوز ۱۰ نوشته می شوند، امکان اجرا روی کامپیوترهای شخصی، لپ تاپ ها، تبلت ها و موبایل های مبتنی بر ویندوز ۱۰ را خواهند داشت. همچنین این نرم افزارها قابلیت اجرا در ایکس باکس وان را هم دارند.

نرم افزارهای ویندوزی بسته به اجرا در محیط های مختلف، در قالب های متفاوت اجرا شده و امکانات کامل خود را در اختیار کاربر قرار خواهند داد.

210115brg-1421863065-1

در مراسم امشب، مایرسون و بلفیوره در جریان معرفی نرم افزارهای آفیس مایکروسافت این سازگاری را به نمایش گذاشتند. امکان اجرای نرم افزارهای آفیس در کامپیوتر و موبایل در محیط ویندوز ۱۰، توسط آنها به نمایش گذاشته شد.

210115brg4-1421863005-1

ساختار اپلیکیشن های ویندوزی نیز دستخوش تغییراتی شده که امکان ساخت نرم افزارهای سازگار با ابزارهای مختلف در پلتفرم جدید ویندوز به سادگی توسط توسعه دهندگان اجرایی شود.

210115brg1-1421862709-1

بلفیوره از ظاهر نرم افزارهای Outlook و Powerpoint در موبایل ها و کامپیوترهایی که ویندوز ۱۰ را اجرا میکردند پرده برداشت. اما کماکان نرم افزار جانبی که توسط توسعه دهندگان مستقل برای ویندوز ۱۰ و با قابلیت سازگاری با ابزارهای مختلف عرضه شده باشد دیده نشده است.

210115brg1-1421862803-1

امکان ساخت اپلیکیشن های سازگار با تمامی ابزارهای مبتنی بر ویندوز در کنار امکاناتی که مایکروسافت در قبال سازگاری ویندوز جدیدش با ایکس باکس در سر دارد می تواند برای بسیاری از کاربران و توسعه دهندگان جذاب باشد.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.