۰

وزیر ارتباطات از اجرای رجیستری مودم و روتر طی دو تا سه هفته‌ آینده خبر داد

بازدید 1386

براساس گفته‌های وزیر ارتباطات، فرآیند رجیستری مودم‌ها و روترهای مبتنی بر سیم‌کارت، طی دو تا سه هفته‌ی آینده اجرا خواهد شد.محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور، طی مصاحبه‌ی تلفنی خود با شبکه‌ی خبر اعلام کرد که فرآیند رجیستری مودم و روتر طی دو تا سه هفته‌ی آینده اجرا خواهد شد. او در ادامه تأکید کرد که پروسه‌ی رجیستری برای آن دسته از مودم‌‌ها و روترهایی انجام خواهد شد که امکان استفاده از سیم‌کارت در آن‌ها وجود دارد. به‌گفته‌ی جهرمی، در حال حاضر حدود ۶۷ میلیون نفر از شبکه‌ی پهن‌باند موبایل بهره می‌برند که از این بین، ۱.۵ میلیون مشترک از مودم‌های سیم‌کارت‌خور برای اتصال به شبکه استفاده می‌کنند.

وزیر ارتباطات اعلام کرد که در حال حاضر تمام مودم‌ها و روترهای مبتنی بر سیم‌کارت به‌صورت غیرقانونی و قاچاق وارد بازار کشور می‌شوند؛ از این رو او باور دارد که با توجه به پیشرفت‌های کشور در زمینه‌ی تولید داخل چنین مودم‌هایی، اجرای طرح رجیستری می‌تواند باعث جلوگیری از قاچاق شود و به توسعه و رونق هرچه بیشتر تولید داخل کمک کند. جهرمی در نهایت درباره‌ی تخلفات صورت‌گرفته در زمینه‌ی رجیستری گوشی‌ نیز اعلام کرد که این مشکلات به‌دلیل متصل نبودن سیستم گمرک کشور و نیروی انتظامی به‌وجود آمده بود.

وزیر ارتباطات اعلام کرد که به‌دلیل متصل نبودن سیستم گمرک و ناجا، عده‌ای می‌توانستند واردات گوشی‌ را به‌صورت غیرقانونی و در قالب بار مسافری انجام دهند؛ اما با مکاتبات انجام‌شده، سردار اشتری، فرمانده ناجا پیگیری‌های لازم را انجام داد و بدین ترتیب ارتباط سیستم گمرک و ناجا از هفته‌ی گذشته برقرار شد؛ در نتیجه امکان سوءاستفاده از این پنجره برای واردات غیرقانونی گوشی از بین رفت.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.