۰

دبیر شورای عالی فضای مجازی: اختصاص ۵ میلیارد وام بدون بهره به پیام‌رسانان ایرانی

بازدید 1418

دبیر شورای عالی فضای مجازی اعلام کرد: «۵ میلیارد وام بی‌بهره به پیام‌رسانان ایرانی اختصاص می‌دهیم تا ظرف یک‌ سال از انحصار تلگرام خارج شویم.»سید ابوالحسن فیروزآبادی درباره توسعه نامتوازن حوزه ICT در کشور اعلام کرد که در حال حاضر از بازار ۶۰ هزار میلیارد تومانی ICT در کشور، ۶۰ درصد متعلق به CT (ارتباطات) است؛ درحالی‌که باید سهم CT و IT (فناوری اطلاعات) در توسعه اقتصاد دیجیتال متوازن باشد.

فیروزآبادی گفت:

مصوبه شورای عالی فضای مجازی درباره حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی اعلام شده و بر اساس آن، وام بدون بهره تا سقف ۵ میلیارد تومان بدون ضمانت‌نامه سخت و با سفته به تمامی پیام‌رسان‌های داخلی داده می‌شود.

بر اساس گزارش دبیر شورای عالی فضای مجازی، در حال حاضر برای حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی به تمامی آن‌ها مکان و تخفیف پهنای باند داده شده است که هزینه استفاده مردم از پیام‌رسان داخلی با یک‌سوم تعرفه عادی محاسبه می‌شود.

وی همچنین اعلام کرد:

۵ پیام‌رسان منتخب را اعلام کرده‌ایم که اکنون شاید اعلام اسامی آن‌ها صلاح نباشد؛ اما مردم آن‌ها را می‌شناسند. دولت و حاکمیت وظیفه دارند موانع سر راه را بردارند تا مانعی وجود نداشته باشد و با این تسهیلات به شرط کمک بخش خصوصی، پیش‌بینی می‌کنیم طی یک سال از انحصار پیام‌رسان خارجی خارج شویم.

برچسب‌ها:

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.