۰

به زودی امکان حذف اپلیکیشن‌های پیش فرض iOS اپل فراهم خواهد شد

بازدید 908

معمولا اصلاح Bloatware در دستگاه‌های اندرویدی کاربرد دارد؛ در حالت کلی Bloatware اصطلاحی است برای اپلیکیشن‌هایی که بر روی دستگاه اندرویدی شما نصب شده‌اند و نیازی به آن‌ها ندارید و البته نمی‌توانید آن‌ها را حذف کنید. مشکلی که این اپ‌ها برای شما ایجاد می‌کنند این است که علاوه بر کند کردن سیستم عامل و مصرف فضای ذخیره سازی دستگاه، مصرف باتری آن را هم افزایش می‌دهند.

953cb7f3fabfd95889ce0a17087636f1_XL

حقیقت این است که همه‌ی کاربران اپل نیز همانند اندروید، اپلیکیشن‌های پیش فرض موجود در آی‌او‌اس را استفاده نمی‌کنند. بنابراین معمولا کاربران با ساخت پوشه‌هایی در آیفون یا آیپد خود این دسته از اپلیکیشن‌‌ها را به آنجا منتقل می‌کنند. از آنجایی که این اپ‌ها به صورت پیش فرض در بطن سیستم عامل آی‌او‌اس تعبیه شده، راهی نیز برای حذف آن‌ها فراهم  نشده است.

اما با این حال احتمال اینکه این سیاست اپل در آینده‌ای نه چندان دور تغییر کند وجود دارد. تیم کوک مدیر عامل اپل در مصاحبه‌ای به BuzzFeed اعلام کرده که در آینده اپل احتمالا روشی را فراهم کند که کاربران بتوانند اپلیکیشن‌های پیش فرض آ‌ی‌اواس را حذف کنند. در حال حاضر زمان این تغییرات اعلام نشده و حتی اگر اپل چنین تصمیمی را اتخاذ کند، اجازه‌ی حذف را تنها به برخی اپلیکیشن‌های معین ارائه خواهد کرد. دلیل آن هم پیوستگی ارتباط برخی اپلیکیشن‌ها با سرویس‌های خاص در آیفون است که با حذف کردن آن‌ها مشکلاتی به وجود می‌آید. بنابراین تنها اپلیکیشن‌هایی که مستقل هستند و عدم وجود آن‌ها مشکلی را به وجود نمی‌آورند قابلیت حذف را خواهند داشت. کوک در این باره گفت:

هدف ما سلطه بر دستگاه‌های شما نیست و هیچ انگیزه‌ای در این خصوص نداریم، تنها خواسته‌ی ما خشنودی و رضایت شما است.

برچسب‌ها:

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.