۰

حلقه‌ هوشمند اوری، انگشت‌ شما را به هدفون بلوتوث تبدیل می‌کند

بازدید 1742

اوری، گجت پوشیدنی جدیدی است که می‌تواند جایگزین هندزفری‌های امروزی شود. این انگشتر هوشمند، صدا را از طریق انگشت دست به گوش منتقل می‌کند.هندزفری‌های بلوتوث امروزی به نسبت گذشته بسیار کوچک‌تر شده‌اند؛ ولی همچنان این مشکل وجود دارد که استفاده‌ی مداوم از آن‌ها در گوش می‌تواند برای برخی از کاربران آزاردهنده باشد. حال لابراتوار اوریگامی واقع در هنگ‌کنگ در پروژه‌ی اوری، ایده‌ای جالب برای حل این مشکل ارائه داده است. اوری (Orii) انگشتری هوشمند است که از طریق رسانش صوتی استخوان، صدا را از دستگاه به نوک انگشت اشاره و سپس به گوش شما منتقل می‌کند.

 

 

استفاده از خاصیت رسانش صوتی استخوان برای انتقال صدا ایده‌ی جدیدی نیست و در حوزه‌ی ساخت سمعک استفاده‌ی گسترده‌ای دارد که باعث می‌شود صدا به‌طور مستقیم به گوش داخلی برسد و در صورت وجود ضایعه‌ای در گوش خارجی یا گوش میانی، با بهره‌گیری از این تکنیک می‌توان قدرت شنوایی را حفظ کرد. همچنین از این فناوری در ساخت برخی هدفون‌های وایرلس نیز استفاده می‌شود که در این میان می‌توان به هدفون‌های شرکت افترشاکز اشاره کرد. هدفون‌هایی که از تکنولوژی رسانش صوتی استخوان برای انتقال صدا استفاده می‌کنند، این امکان را برای کاربر به وجود می‌آورند که در حین برقراری تماس صوتی یا لذت بردن از موسیقی، بتوانند صدای اطراف را نیز بشنود که این امر باعث افزایش ایمنی برای کاربر خواهد شد.

در اوری نیز فناوری مشابهی به کار رفته است، به این صورت که انگشتر را در انگشت اشاره‌ی خود قرار می‌دهید و زمانی که با برقراری یک تماس ورودی به لرزش درآمد، به‌راحتی دست خود را بلند می‌کنید و نوک انگشت اشاره‌ی خود را در قسمت نرم جلوی گوش قرار می‌دهید و شروع به صحبت می‌کنید. پیش از این، لابراتوار Innomdle کره‌ی جنوبی در پروژه‌ای به نام Sgnl (با نام اولیه‌ی TipTalk) از همین ایده برای ساخت بند ساعت هوشمندی استفاده کرده است که مانند اوری صدا را از نوک انگشت اشاره به گوش می‌رساند. این پروژه که همانند پروژه‌ی اوری از طریق جذب سرمایه‌ی مردمی (کراودفاندینگ) هزینه‌ی اولیه برای ساخت را فراهم کرده است، از زمان تعیین‌شده در ماه فوریه بسیار عقب افتاده و هنوز نمونه‌های اولیه را به دست سرمایه‌گذاران خود نرسانده است.

اوری درواقع قطعه‌ای آلومینیومی است که تمامی قطعات الکترونیکی مورد نیاز  را در خود جای داده است. بدنه‌ی اصلی این گجت در آخرین نمونه‌ی قابل‌ استفاده‌، ۳ سانتی‌متر طول،  ۲ سانتی‌متر عرض و ۱۲ میلی‌متر ضخامت دارد که البته با ظاهر منحنی شکل خود کوچک‌تر از آنچه هست به نظر می‌آید.

این حلقه‌ی هوشمند ضد آب با ابعاد کوچکی که دارد، امکانات زیادی در خود جای داده که در نوع خود چشمگیر است: سیستم رادیویی بلوتوث دوگانه نسل چهار همراه با سیستم کاهش مصرف انرژی، نویز‌گیر دوگانه‌ی میکروفون، ژیروسکوپ، یک ال‌ای‌دی (برای نوتیفیکیشن‌های شخصی‌سازی‌شده در اپلیکیشن مخصوص دستگاه)، باتری ۵۰ میلی‌آمپری و مهم‌تر از همه، محرک رسانش صوتی استخوان که در زیر بدنه‌ی اصلی قرار گرفته است. جالب است بدانید باتری کوچکی که برای این دستگاه تعبیه شده، برای مدت یک ساعت و نیم مکالمه‌ی پیوسته و حداقل ۴۰ ساعت استندبای شارژدهی می‌کند که هر دو مقدار، بیش‌تر از مصارف معمول روزانه هستند.

مشابه برخی از هدفون‌های بلوتوث که اخیراً تولید شده‌اند، اوری نیز از سیری آیفون و گوگل اسیستنت اندروید پشتیبانی می‌کند که در این صورت قادر خواهید بود به‌سادگی دست خود را حرکت بدهید، انگشتتان را به گوش نزدیک و شروع به صحبت با دستیار صوتی کنید. اما کوین وونگ، مدیرعامل شرکت اوریگامی، هدف بزرگ‌تری برای این دستگاه بدون صفحه‌نمایش مد نظر دارد و اوری را کمک بزرگی برای افراد کم‌توان می‌داند؛ افرادی همچون پدرش پیتر وونگ که باوجود نقص بینایی، به‌عنوان یک مهندس نرم‌افزار و عضوی از مؤسسان تیم دسترسی‌پذیری (Accessibility)مایکروسافت، الهام‌بخش او بوده است.

بر اساس گزارش انگجت، طبق تست انجام‌شده، کیفیت صوتی این دستگاه بیشتر از حد انتظار است و حتی در یک محیط شلوغ هم‌ صدا به‌وضوح از طریق انگشت منتقل و شنیده می‌شود؛ ولی نمونه‌ی آزمایش‌شده در هنگام فراخوانی دستیار صوتی باکیفیت مطلوبی عمل نکرده است که نشان می‌دهد در این قسمت هنوز جای کار بیشتری وجود دارد.

برای حصول اطمینان از قرارگیری درست این حلقه در انگشت مشتریان، شرکت اوریگامی قصد دارد تا پیش از فوریه‌ی سال دیگر برای تمام حامیان خود ابزاری به‌منظور اندازه‌گیری سایز دور انگشت ارسال کند. همچنین درخواست رنگ نهایی دستگاه را نیز تا آن زمان جمع‌آوری خواهد کرد. اوری در رنگ‌های متنوعی نظیر مشکی مات، نقره‌ای سندبلاست شده، طوسی تیره‌ی متالیک و قرمز عرضه خواهد شد و همچنین همراه هر حلقه، سه قطعه‌ی سیلیکونی برای اصلاحات جزئی در سایز آن وجود خواهد داشت.

تا به این لحظه، لابراتوار اوریگامی بیش از چهار برابر سرمایه‌ی موردنیاز خود را از طریق کمپین جذب سرمایه‌ی مردمی و به‌واسطه‌ی اعتماد ۸۳۵ حامی مالی خود به دست آورده است.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.