۰

نسل جدید تبلت هیبریدی Switch ایسر، با ظاهری شبیه سرفیس معرفی شد

بازدید 1323

ایسر جایگزین تبلت‌ هیبریدی Switch Alpha 12 را با نام Switch 3 و Switch 5 معرفی کرد.در جریان مراسم سالانه‌ی ایسر که به Next@Acer معروف است، از محصولات جدید زیادی از جمله مانیتور ۴K HDR، کامپیوترهای از پیش آماده‌ی مجهز به پردازنده‌ی رایزن و چند مدل لپ‌تاپ جدید رونمایی شد. لپ‌تاپ‌های جدید معرفی‌شده توسط ایسر در این مراسم، شامل سری اقتصادی Aspire، اولترابوک‌های Swift، لپ‌تاپ‌های گیمینگ Predator و تبلت هیبریدی Switch می‌شوند. در ادامه به معرفی تبلت‌های هیبریدی Switch 3 و Switch 5 خواهیم پرداخت.

باوجود روند نزولی بازار کامپیوتر شخصی در چند سال گذشته، دستگاه‌های هیبریدی و ۲در۱ به دلیل ارائه‌ی هم‌زمان مزایایتبلت‌ (اندازه، وزن، نمایشگر لمسی) و لپ‌تاپ‌ (کیبورد فیزیکی، سخت‌افزار قوی، سیستم عامل قدرتمند) با استقبال خوبی از سوی مصرف‌کنندگان مواجه شده‌اند.

دستگاه‌های هیبریدی همچنان دسته‌ی جدیدی از کامپیوترهای شخصیبه‌حساب می‌آیند و تولید‌کنندگان بزرگ، هنوز در حال آزمون و خطا و درس گرفتن از ناکامی محصولات پیشین خود هستند. به نظر می‌رسد ایسر نیز متوجه شده که استفاده از ویژگی‌هایی چون نمایشگر ۴K و پورت تاندربولت، برای لپ‌تاپ‌ مناسب‌تر است.

ایسر با معرفی تبلت هیبریدی Switch Alpha 12 در سال ۲۰۱۶، سعی داشت سهمی از بازار دستگاه‌های هیبریدی بالارده (به طور خاص تبلت سرفیس پرو مایکروسافت) را برباید. Alpha 12 که از مشخصات سخت‌افزاری قابل رقابت با سرفیس پرو بهره می‌برد، به لطف استفاده از سیستم خنک‌کننده‌ی مایع Liquid Loop، بر خلاف تبلت‌های بالارده‌ی مایکروسافت از طراحی بدون فن استفاده می‌کند. ایسر حالا با به‌روزرسانی سری Switch و عرضه‌ی آن با قیمتی مناسب‌تر، قصد دارد از تعلل مایکروسافت در معرفی نسخه‌ی جدید سرفیس سود ببرد و صاحبان کامپیوترها و لپ‌تاپ‌های قدیمی را برای ارتقاء به سمت خود جذب کند.

ایسر برای اینکه بتواند یک CPU قدرتمند را در کنار قیمتی منطقی و عمر باتری مناسب ارائه دهد، مجبور شده است استفاده از نمایشگر ۴K و کنترلر تاندربولت ۳ (که از جمله ویژگی‌های کلیدی Switch Alpha 122 به شمار می‌روند) را در نسل جدید تبلت‌های هیبریدی خود کنار بگذارد. علاوه بر تبلت هیبریدی بالارده‌ی Switch 55، ایسر مدل ارزان‌قیمت Switch 3 را نیز معرفی کرده است.

Switch 5

تبلت هیبرید Switch 5 ایسر از نسل هفتم پردازنده‌های Core i5/i7 اینتل با توان مصرفی ۱۵ وات بهره می‌برد. پیش از این ایسر در تبلت‌های خود از پردازنده‌های Core M نسل ۶ (اسکای‌لیک) استفاده می‌کرد. استفاده از سیستم خنک‌کننده‌ی اختصاصی ایسر با نام Liquid Loop، باعث شده است Switch 5 بتواند از طراحی بدون فن بهره ببرد.

Switch 5 به ۸ گیگابایت رم، ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی SSD، دوربین جلو و عقب و حسگر اثر انگشت مجهز است. نمایشگر ۱۲ اینچی Switch 5 از نوع IPS است و رزولوشنی برابر با ۲۱۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل دارد. بدنه‌ی تبلت جدید ایسر از جنس آلومینیوم است و به دلیل استفاده از سخت‌افزار قدرتمندتر، ضخامت و وزن آن اندکی نسبت به نسل قبل افزایش پیدا کرده است.

Switch 5 تا یک ماه دیگر با قیمت ۷۹۹ دلار به بازار عرضه خواهد شد.

Switch 3

تبلت Switch 3 با مشخصات سخت‌افزاری و قیمت خود، به‌نوعی جایگزینی برای تبلت‌های هیبریدی پایین‌رده‌ی Switch V10 و Switch One 10 ایسر (که سال گذشته معرفی شده‌اند) خواهد بود؛ اما در عین حال ویژگی‌های زیادی از سری محصولات هیبریدی بالارده‌ی ایسر به ارث برده است.

Switch 3 از پردازنده‌های سلرون و پنتیوم کبی لیک اینتل استفاده می‌کند و در نتیجه خنک نگه داشتن آن به سختی Switch 5 نخواهد بود. حداکثر میزان رم و فضای ذخیره‌سازی تبلت پایین‌رده‌ی ایسر به ترتیب به ۴ گیگابایت LPDDR3و ۱۲۸ گیگابایت eMMC محدود خواهد بود. نمایشگر Switch 3 رزولوشنی برابر با ۱۹۲۰ در ۱۲۰۰ دارد و بدنه‌ی آن از لحاظ وزن و ابعاد، اندکی از برادر بزرگ‌تر خود ضخیم‌تر و در عین حال سبک‌تر است. باقی مشخصات Switch 3 مانند پورت‌ها و دوربین‌ها، با Switch 5 یکسان خواهد بود.Switch 3 هم‌زمان با Switch 5 و با قیمت ۳۹۹ دلار به بازار عرضه خواهد شد.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.