۰

خودروی بدون راننده گوگل حالا می تواند در شرایط آب و هوایی نامناسب رانندگی کند

بازدید 1759

خودروهای بدون راننده، از سنسورهای بسیاری بهره می گیرند تا بتوانند وظیفه یک انسان در هنگام رانندگی را انجام دهند؛ سنسورهایی که در هنگام بارش باران، با عملکرد بسیار ضعیفی رو به رو می شوند و دقت خود را تا حدی از دست می دهند.

11111-w600

گوگل از طرفی، مدتی پیش اعلام کرده بود که پروسه پیشرفت خودروهای بدون راننده اش را در قالب گزارشات ماهانه در اختیار کاربران و سرمایه گذاران قرار خواهد داد. این شرکت در آخرین گزارش عملکرد خود، عنوان نموده که برای سنسور LiDAR که بر روی سقف خودرو قرار گرفته و وظیفه پایش اطراف را بر عهده دارد، برف پاک کن هایی بسیار کوچک تعبیه کرده تا این خودرو بتواند در زمان بارش باران، همچنان به کار خود ادامه داده و دقتش را از دست ندهد.

شرکت ساکن مانتین ویوی کالیفرنیا، همچنین خبر می دهد که آخرین نسل از سنسور LiDAR، قادر به پیش بینی هوا بوده و می تواند تشخیص دهد که ابرهای قابل مشاهده در آسمان، منجر به بارش باران خواهند شد یا خیر.

در این میان نکته جالب تر اینکه خودروی بدون راننده گوگل، درجه و شدت باران را دسته بندی می کند و بر اساس کم یا زیاد بودن آن، تکنولوژی های متفاوتی را به کار می گیرد. برای مثال، اگر شدت باران زیاد باشد، خودرو با احتیاط بسیار بیشتر و سرعت کمتری رانندگی خواهند کرد.

در آخرین گزارش گوگل از خودروهایش آمده: «اکنون، اگر خودرو تشخیص دهد که شرایط آب و هوایی طوفانی است، به کنار جاده رفته و پارک می کند تا شرایط آب و هوایی مساعد شود. در این میان البته راننده نیز در خودرو حضور داشته و می تواند کنترل اوضاع را در دست گیرد. اما برای بهبود این وضعیت، در حال جمع آوری اطلاعات در مورد شرایط گوناگون آب و هوایی هستیم تا برای هر یک، راهکاری در نظر بگیریم.»

تا کنون، ۵۳ خودروی بدون راننده گوگل مسافت ۱.۳ میلیون مایل را بدون دخالت انسانی طی کرده اند. شرکت یاد شده همچنین گزارش می دهد که این خودروها هر هفته، بین ۱۰ الی ۱۵ هزار مایل را در جاده های شهری طی می کنند.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.