۰

گوگل پیکسل و پیکسل ایکس ال معرفی شدند؛ پردازنده‌ اسنپدراگون ۸۲۱ و اندروید ۷٫۱ نوقا

بازدید 1026

گوگل سرانجام پس از ماه‌ها انتظار از نسل جدید گوشی‌های خود با نام Pixel و Pixel XL رونمایی کرد.

17e55b76-27b0-4461-a836-c3bbb74442db

شرکت گوگل پس از ماه‌ها گمانه‌زنی و انتظار از گوشی‌های هوشمند جدید خود رونمایی کرد، اما این بار یک تفاوت بزرگ بین گوشی‌های جدید با نسل‌های گذشته‌ی آنها وجود دارد و آن برند این گوشی‌ها است، گوگل امسال تصمیم گرفته است تا با کنار گذاشتن برند نکسوس، از نام پیکسل برای گوشی‌های هوشمند خود استفاده کند.

غول دنیای فناوری طبق روال گذشته دو گوشی هوشمند معرفی کرده است، ولی این بار از آنها تحت عنوان Pixel و Pixel XL یاد می‌کند. ظاهر هر دو گوشی دقیقا یکسان است و در واقع تنها تفاوت آنها، ابعاد کوچک‌تر پیکسل نسبت به پیکسل ایکس‌ال به شمار می‌آید. گوشی پیکسل ایکس‌ال دارای ابعاد ۱۵۴.۷ در ۷۵.۷ در ۸.۶ میلی‌متر بوده و وزن آن ۱۶۸ گرم است، حال آنکه ابعاد و وزن پیکسل به ترتیب برابر با ۱۴۳.۸ در ۶۹.۵ میلی‌متر و ۱۴۳ گرم است.گوگل در گوشی‌های هوشمند جدید خود از نمایشگرهایی با پنل امولد استفاده کرده است، اما رزولوشن و ابعاد این پنل‌ها با هم متفاوت است، در نمونه‌ی کوچکتر پیکسل از نمایشگری با ابعاد ۵.۰ اینچ و رزولوشن فول اچ‌دی استفاده شده است، حال آنکه پیکسل ایکس‌ال از نمایشگری با ابعاد ۵.۵ اینچ و رزولوشن QHD بهره می‌برد، ضمن آنکه پوشش محافظ هر دو نمایشگر از نوع گوریلا گلس ۴ است. برخلاف گذشته، در سال جاری گوگل تصمیم گرفته است تا از سخت‌افزار مشابهی در هر دو نسخه از گوشی‌های هوشمند خود استفاده کند، توان پردازشی هر دو گوشی پیکسل و پیکسل ایکس‌ال توسط پردازنده‌ی چهار هسته‌ای اسنپدراگون ۸۲۱ تامین می‌شود که در حقیقت نسخه‌ای ارتقا یافته از پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۲۰ کوالکام محسوب می‌شود. این تراشه شامل چهار هسته‌ی پردازشی ۲.۱۵ گیگاهرتزی و واحد پردازش گرافیکی آدرنو ۵۳۰ است که به صورت مجتمع در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند. علاوه‌بر پردازنده، حافظه‌ی رم و حافظه‌ی داخلی هر دو دستگاه نیز یکسان بوده و به ترتیب معادل ۴ و ۳۲/۱۲۸ گیگابایت است.

اما باتری جزو معدود بخش‌های سخت‌افزاری متفاوت در گوشی‌های جدید گوگل است، گوگل در پیکسل از یک باتری با ظرفیت ۲۷۷۰ میلی‌آمپرساعت استفاده کرده است، حال آنکه ظرفیت باتری به کار رفته در پیکسل ایکس‌ال ۳۴۵۰ میلی‌آمپرساعت است. گوگل از پورت USB نوع C در دستگاه‌های جدید خود استفاده کرده است و به موجب فناوری شارژ سریع به کار رفته در آنها، امکان ۷ ساعت استفاده از گوشی تنها با ۱۵ دقیقه شارژ، فراهم می‌شود. گوشی‌های هوشمند پیکسل و پیکسل ایکس‌ال از دوربین‌های یکسانی بهره می‌برند. دوربین‌ اصلی این گوشی‌ها دارای سنسور ۱۲.۳ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.0، پیکسل‌هایی ابعاد ۱.۵۵ میکرومتری و لرزش‌گیر اپتیکال تصویر بوده و دوربین سلفی آنها از نوع ۸ مگاپیکسلی است. دوربین این گوشی از وب‌سایت DxOMARK امتیاز ۸۹ را دریافت کرده است و بنابراین از دید این وب‌سایت بهترین دوربین دنیای موبایل را دارا است.

در نهایت همان طور که پیش‌بینی می‌شد گوگل در گوشی‌های جدیدش از آخرین نسخه از سیستم عامل خود یعنی اندروید ۷.۱ نوقا بهره برده است. به همراه این نسخه از نوقا، لانچر پیکسل، دستیار گوگل و گوگل مجیک نیز ارائه شده است. ضمن آنکه گوگل بر روی گوشی‌های جدید خود فضای ابری نامحدودی را برای کاربران خود در نظر گرفته است.

گوگل گوشی‌های پیکسل و پیکسل ایکس‌ال را در سه رنگ آبی، مشکی و نقره‌ای روانه‌ی بازار خواهد کرد. نسخه‌ی ۳۲ گیگابایت از گوشی پیکسل از امروز و با قیمت ۶۴۹ برای پیش‌سفارش در دسترس خواهد بود.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.