۰

اگر به خدمات ذخیره سازی ابری اطمینان ندارید، این ابزار توشیبا به کارتان خواهد آمد

بازدید 1648

کمپانی Toshiba امروز در نمایشگاه IFA 2016 از محصولی جانبی رونمایی کرد که برای پشتیبان گیری از اطلاعات دیوایس های موبایل به کار می رود.این ابزار که هنوز نام رسمی ندارد (و البته هنوز نمونه اولیه محسوب می شود) به اندازه یک بشقاب کوچک طراحی شده، و یک کابل USB دارد که برای شارژ کردن موبایل یا پشتیبان گیری از محتویات تلفن همراه روی هارد دیسک ۵۰۰ گیگابایتی اش به کار می رود.

toshiba_smartphone_backup-

بنابراین در اینجا با سرورهای کلاود روبرو نیستیم، همه چیز درون وسیله مذکور باقی می ماند و دیگر نیازی نیست به امنیت داده هایتان در ذخیره سازهای ابری نگران باشید.

توجه توشیبا به ذخیره سازی محلی بدون قابلیت های کلاود، از عدم اطمینان پذیری و کاهش امنیت خدمات اینترنتی نشأت گرفته. حتماً می دانید در گذشته هکرها توانستند تصاویر شخصی بازیگران و هنرمندان هالیوودی را از سرورهای آی کلاود اپل به سرقت ببرند.

در همین رابطه، چندی پیش یکی از بزرگ ترین سرویس دهنده های کلاود یعنی دراپ باکس نیز به بیش از ۶۸ میلیون کاربرش اطلاع داد تا رمزهای عبورشان را عوض کنند، زیرا رخنه امنیتی در سال ۲۰۱۲ باعث دسترسی هکرها به اطلاعات کاربران شده بود.

گفتنی است برای استفاده از این ابزار نیازمند نصب اپلیکیشن مخصوص روی اسمارت فون هستیم، که در ابتدا فقط برای سیستم عامل اندروید عرضه می شود و در صورت موفقیت آمیز بودن، برای سیستم عامل اپل نیز معرفی خواهد شد.

طبق اظهارات نماینده توشیبا، این ذخیره ساز محلی احتمالاً از اوایل سال بعد میلادی وارد بازار شده و هزینه آن کمی بیشتر از یک هارد دیسک قابل حمل ۵۰۰ گیگابایتی خواهد بود.

محصول دیگری که از سوی کمپانی مذکور در IFA 2016 معرفی شده، A100 SSD است که از ماه بعد با قیمتی نامعلوم به بازار عرضه خواهد شد.

این SSD با ظرفیت ۲۴۰ گیگابایت برای کاربران خانگی و به منظور ارتقاء کامپیوترهای شخصی طراحی شده و قابلیت های حرفه ای ندارد، اما از نظر سرعت عملکرد در جایگاه نسبتاً خوبی قرار می گیرد. سرعت خواندن و نوشتن ترتیبی در این دستگاه به ترتیب ۵۵۰ و ۴۸۰ مگابایت در ثانیه، و سرعت خواندن تصادفی برابر با ۸۷ هزار IOPS اعلام شده.

اما برتری اصلی این SSD نسبت به دیگر محصولات میان رده، سرعت نوشتن تصادفی است که به ۸۲ هزار IOPS می رسد، در حالی که دیسک هایی از این دست طی سال گذشته سرعتی نهایتاً نصف این مقدار را ارائه می کردند.

مسئولین توشیبا می گویند مهم ترین عامل محدود کننده عملکرد SSDها در حال حاضر، رابط SATA به شمار می رود که نمی تواند از سرعت بالا پشتیبانی نماید. آنها معتقدند حافظه های ذخیره سازی باید به سمت رابط PCIe پیش روند تا بتوان به عملکرد و سرعت بالاتری دست یافت.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.