دلایل رد درخواست‌ ترابردپذیری توسط اپراتورها

برخی درخواست‌های ترابردپذیری می‌تواند توسط اپراتورهای تلفن همراه رد شده و انجام نشود. اما دلایل قابل قبول برای رد درخواست ترابرد توسط اپراتور‌ها چیست؟

طرح ترابردپذیری شماره تلفن همراه از امروز به صورت رسمی آغاز به کار کرد. در این طرح مشترکان موبایل در کشور با حفظ شماره تلفن همراه خود می‌توانند به اپراتور مورد نظر مهاجرت کنند. این کار دوبار در سال می‌تواند صورت بگیرد.

اما اپراتورهای تلفن همراه بنا به دلایلی که سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی مشخص کرده است، برخی از درخواست‌ها را رد کنند.

دلایل قابل قبول رد ترابرد توسط اپراتورهای تلفن همراه به شرح زیر است:

۱- عدم احراز هویت مشترک به دلایل زیر:

  • عدم تطبیق کد ملی یا شماره
  • عدم تطبیث ماهیت حقوقی و حقیقی
  • عدم وجود شماره در شبکه اپراتور
  • شماره مجوز دار و گروه‌دار (شماره‌ای که قرارداد خاص با اپراتور داشته یا در گروه خاصی است که نیاز به تایید ترابرد از آن گروه را دارد.)

۲- عدم رعایت شرایط ترابرد نظیر به نظیر (اعتباری به اعتباری و دائمی به دائمی)

۳- فعال نبودن سیم‌کارت مشترک

۴- دستور مراجع ذی‌صلاح برای مسدود شدن

۵- فعال نبود سیم‌کارت مشترک بیش از ۳ ماه برای اولین درخواست

۶- عدم پرداخت به موقع صورت حساب اولیه (برای مشترکان دائمی)

۷- درخواست ترابرد بیش از ۲ بار در سال

بدین ترتیب مشترکانی که با این مشکل مواجه شده‌اند، باید این مشکلات را رفع کرده یا منتظر گذشت مدت‌ زمان مورد نیاز باشند.

برچسب ها

درباره: مهدی قربانی

هرچه در جستجوی آنی آنی -- یک گیک آی تی -- منتقد و خبرنگار -- عاشق تولید محتوا و ایده پردازی -- علاقمند به عکاسی -- مدیریت و سردبیر سایت نیوز آی تی

0 دیدگاه در “دلایل رد درخواست‌ ترابردپذیری توسط اپراتورها”

دیدگاهتان را بنویسید

اشتراک خبرنامه