۰

شیائومی از اندروید تی وی جدید خود با نام ۴K Mi Box رونمایی کرد

بازدید 1147

گوگل روز گذشته از ابزار هوشمند جدید خود با نام Google Home رونمایی کرد، اما این بدین معنی نیست که قرار است اندروید تی‌وی فراموش شود. امروز شیائومی از یک اندروید تی‌وی جدید به نام ۴K Mi Box رونمایی کرد.

76189cfc-fdbf-408e-8979-2f93582dd9ca

شیائومی که از همان ابتدای کار خود را به گوشی‌های هوشمند محدود نکرده و ابزارهای متنوعی را روانه‌ی بازار کرده، امروز از یک ست‌تاپ باکس جدید به نام Xiaomi 4K Mi Box رونمایی کرد. این دستگاه سیستم‌عامل اندروید تی‌وی را اجرا می‌کند و قادر است ویدیو با رزولوشن ۴K پخش کند. نسخه‌ی قبلی از Mi Box ویدیو با رزولوشن HD پخش می‌کرد. نسخه‌ی جدید از می باکس دارای یک ریموت کنترل بلوتوث است که دستورات صوتی کاربر را نیز دریافت می‌کند.

شیائومی پشتیبانی از Google Cast را در Mi Box جدید خود اضافه کرده است تا کاربر بتواند محتوای مورد نظر خود را از ابزارهای مبتنی بر اندروید یا iOS مستقیما در تلویزیون پخش کند. شیائومی هنوز اطلاعاتی در باره‌ی قیمت و زمان عرضه‌ی ست‌تاپ‌باکس جدید خود ارائه نکرده است.

گوگل اعلام کرده علاوه بر شیائومی، تولیدکنندگان دیگر نیز از اندروید تی‌وی پشتیبانی می‌کنند. از جمله‌ی این تولیدکنندگان می‌توان به سونی اشاره کرد که قصد دارد تلویزیون‌های جدید براویا خود را همچنان به اندروید تی‌وی مجهز کند. شارپ هم یک پخش کننده‌ی جدید مبتنی بر اندروید تی‌وی را وارد بازار اروپا می‌کند. گوگل نام شرکت‌هایی همچون Beko, Grundig, Vestel را نیز به عنوان شرکای تجاری اندروید تی‌وی اعلام کرده است. علاوه بر این، گوگل کست در محصولاتی از توشیبا، فیلیپس، مگناوکس، واشنگتون‌هاوس و پاناروید مورد استفاده قرار خواهد کرد. قرار است محصولات این شرکت‌ها تابستان امسال روانه بازار شوند.

می باکس جدید قادر به پخش ویدیوهای HDR است که هرچند هنوز تعداد بسیار محدودی از این نوع ویدیو در بازار موجود است، اما انتظار می‌رود در آینده شاهد ارائه‌ی فیلم‌ها و تصاویر بیشتری از HDR باشیم. کاربران این ست‌تاپ‌باکس می‌توانند ویدیوهای مورد نظر خود را از نت‌فلیکس و یوتیوب نیز در رزولوشن ۴K تماشا کنند.

می باکس جدید اولین پخش کننده‌ی ویدویی است که از VP9-Profile2 پشتیبانی می‌کند که به معنی استریم ویدیو HDR از یوتیوب و نت‌فلیکس است. این دستگاه ویدیوهای ۴K را حتی با نرخ ۶۰ فریم در ثانیه پخش می‌کند. برای انتقال تصاویر در این رزولوشن و با نرخ ۶۰ فریم در ثانیه، شیائومی از درگاه HDMI 2.0a در Mi Box بهره برده است.

این دستگاه از Android TV 6.0 بهره می‌برد و قابلیت‌های جدید آن شامل Google Cast و جستجوی صوتی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

فرق گوگل کست با کروم کست چیست؟

گوگل سال گذشته کروم‌کست را وارد بازار کرد. کروم‌کست در واقع یک دانگل کوچک و ارزان قیمت است که از طریق درگاه HDMI به تلویزیون متصل می‌شود و امکان استریم محتوای چند رسانه‌ای از ابزارهای موبایل بر روی تلویزیون را میسر می‌کند. گوگل‌کست همین کار را بصورت داخلی در تلویزیون‌ها یا پخش‌کننده‌ها انجام می‌دهد در واقع ابزارهایی که ازگوگل‌کست پشتیبانی می‌کنند بدون نیاز به دانگل کروم کست قابلیت‌های مشابه‌ آن را در اختیار کاربران قرار می‌دهند.

گوگل روز گذشته اعلام کرد که ۲۵ میلیون دستگاه کروم‌کست به فروش رسیده است و این نشان می‌دهد که کاربران از این ابزار کاربردی و ارزان قیمت استقبال کرده‌اند.

برچسب‌ها:

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.