۰

توسعه روابط ایران با کره جنوبی در حوزه فناوری

بازدید 954

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری اسلامی ایران با اشاره به همکاری‌های بلند مدت و پایدار ایران با کره جنوبی اشاره کرد و گفت: ما، علاقه‌مند به توسعه روابط ویژه در حوزه فناوری هستیم.

2076542

 سورنا ستاری، در نشست با هیات کره ای (استاندار استان چونگ چئونگ بوک و روسای چند شرکت) ضمن برشمردن پتانسیل‌های بالای ایران در حوزه‌های علمی و صنعتی از همکاری شرکت‌های ایرانی و کره‌ای استقبال کرد و گفت: پتانسیل‌های ایران در حوزه‌های مختلف علمی و صنعتی بالاست و این آمادگی را داریم تا با کشور کره از طریق ایجاد واحدهای R&D و قراردادهای مشترک همکاری کنیم.

لزوم احترام به مصرف کننده ایرانی و جلوگیری از قاچاق کالا

ستاری با اشاره به اینکه محصولات کره‌ای قسمت اعظمی از بازار مصرف ایران را در اختیار دارند، گفت: متأسفانه هیچ نماینده رسمی از کشور کره در داخل ایران وجود ندارد و اغلب از مراجع غیر قانونی یا توسط نمایندگان منطقه‌ای دیگر کشورها محصولات وارد بازار ایران می‌شوند.

معاون علمی و فناوری لزوم احترام به مصرف کننده ایرانی را از مسائل مهم برشمرد و اظهار کرد: طبق پیش بینی‌ها در حدود ۳ تا ۴ میلیارد دلار در سال قاچاق محصولات کره‌ای است که وارد بازار ایران می‌شود و از این رو طی مذاکراتی که با نمایندگان کشور کره داشتیم خواستار احترام به مصرف کنندگان ایرانی و جلوگیری از قاچاق کالای تولید این کشور در بازار ایران شدیم.

رئیس بنیاد ملی نخبگان در ادامه همکاری فناورانه بین طرف ایرانی و کره‌ای را شرط لازم برای حفظ سهم بازار شرکت‌های کره‌ای عنوان کرد و افزود: تداوم وضعیت فعلی مد نظر دولت ایران نیست و شرکت‌های کره‌ای بایستی شراکت بر مبنای تعامل فناورانه را مبنای همکاری آتی خود قرار دهد.

اقتصاد دانش بنیان،  موضوع اصلی در روابط ایران و کره

معاون علمی و فناوری با اشاره به اینکه روابط با کشور کره برای ایران مهم و استراتژیک است بیان کرد: خوشبختانه  روابط دو کشور بعد از سفر اخیر رئیس جمهور کره به ایران به سرعت در حال گسترش است و از آنجا که روابط ایران با کره مهم و استراتژیک است علاقه‌مندیم با شرکت‌های کره‌ای ارتباط نزدیک داشته باشیم و در رابطه با وضعیت فناوری و پتانسیل‌های علمی ایران گفتگو داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه ایران قصد دارد در زمینه اقتصاد دانش بنیان وارد تعامل با کشور کره شود بیان کرد: آن چیزی که ما در ایران در دولت پیش بینی کردیم تمرکز جدی بر روی اقتصاد دانش بنیان است و این مسئله همان موضوعی است که قصد داریم در رابطه با آن با کشور کره وارد تعامل شویم.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری ضمن اعلام هر گونه آمادگی در زمینه‌های مختلف علمی، از همکاری در زمینه انتقال تکنولوژی، تاسیس پارک‌های علم و فناوری مشترک و همچنین حوزه‌های علوم جدید استقبال کرد و گفت: نانو، بیوتکنولوژی، انرژی‌های نو و ICT از حوزه‌هایی هستند که ایران علاقه‌مند به همکاری با کشور کره است.

وی تنوع بالای زیستی در کشور را دلیل دسترسی به گونه‌های مختلف گیاهان دارویی خواند و اظهار کرد: ایران به دلیل تنوع آب و هوایی از یک سو بیابان‌هایی دارد که از گرم‌ترین نقاط زمین محسوب می‌شوند و از سوی دیگر مناطقی دارد که از سرسبزترین نقاط زمین است. از آن مهم‌تر ایران دارای سرزمین‌های مجاور با دریاهای شور خلیج فارس است و دسترسی به انواع گیاهان دارویی دور از ذهن نیست.

استقبال از سرمایه گذاری‌های مشترک در حوزه علمی

وی با اشاره به اینکه ایران دارای بزرگ‌ترین شرکت‌های ICT و بیوتکنولوژی در منطقه است بیان کرد: تقریباً بیش از پنجاه درصد از کاربران اینترنت در خاورمیانه ایرانی هستند و بیش ۵۰ میلیون گوشی هوشمند در اختیار مردم است که تمامی این امور منجر به بازار بسیار بزرگ در حوزه ICT شده است.

ستاری با بیان اینکه ایران به طور قطع بازار بسیار خوبی برای شرکت‌های کره‌ای محسوب می‌شود اظهار کرد: به طور حتم از مدل‌هایی که به صورت شرکت و سرمایه گذاری‌های مشترک باشد حمایت خواهد شد.

وی با اعلام آمادگی در خصوص همکاری در زمینه انرژی‌های تجدیدپذیر بیان کرد: ایران برنامه وسیعی در خصوص موتور سیکلت های برقی، ماشین‌های هیبریدی و مبدل‌های خورشیدی دارد و با وجود بازار بزرگ تولید باتری و پتانسیل‌های نهفته در انرژی خورشیدی در کشور آماده همکاری و انجام پروژه‌های مشترک با کشور کره را داریم.

ستاری سرمایه گذاری در حوزه تکنولوژی را ضروری خواند و گفت: توصیه من انتخاب شریک‌های مناسب برای شرکت‌های کره‌ای است، اگر قصد ارتباط طولانی مدت در ایران داشته باشید می‌بایست در بحث تکنولوژی سرمایه گذاری کنید و قطعاً کسی در این بازار ماندگار می‌شود که نگاه طولانی مدت داشته باشد.

امضای تفاهم نامه همکاری بین دو شرکت ایرانی و کره جنوبی در حوزه طب سنتی

در ادامه حسین آیتی مدیرعامل یک شرکت، با اشاره به انعقاد تفاهم نامه با کره جنوبی در حوزه طب سنتی گفت: تفاهم نامه همکاری میان این شرکت دانش بنیان ایرانی جهت استقرار در پارک علوم زیستی اوسونگ، جهت به روزرسانی و استانداردسازی محصولات طب سنتی ایرانی امضاء شده است.

وی افزود: هدف از امضای این تفاهم نامه استفاده از امکانات این پارک، طی مراحل بین‌المللی، استفاده از ظرفیت موجود برای دریافت گواهی K-FDA و صادرات محصولات طب سنتی ایران به ۳۴ کشور عضو OECD و ۴۰ کشوری است که کره جنوبی با آنها موافقت‌نامه تجارت آزاد دارد.

در این نشست کمیسر منطقه آزاد تجاری استان چونگ چئونگ بوک کره جنوبی، رئیس پارک علمی و فناوری این استان و روسای چند شرکت بر تداوم همکاری با بخش‌های متناظر خود در ایران تاکید داشتند و خواستار همکاری مشترک و صمیمانه در حوزه‌های مختلف علمی بودند.

در بخشی از این نشست استاندار استان چونگ چئونگ بوک، بیوتکنولوژی، صنعت ارگانیک، انرژی خورشیدی و انرژی تجدیدپذیر، همچنین  حوزه ICT را از مهم‌ترین صنایعی دانست که بسیار زیاد مورد حمایت از سوی کشور کره قرار می‌گیرد و خواستار همکاری‌های مشترک در این صنایع با ایران بود.

وی در ادامه استان چونگ چئونگ بوک را مرکز صنعتی انرژی تجدید پذیر خواند و ضمن دعوت از معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری جهت بازدید از منطقه آزاد فناوری آن استان گفت: ۶۰ درصد از انرژی خورشیدی کره جنوبی در این استان تولید می‌شود و کارخانه بزرگ  پتروشیمی LG  که از کارخانه‌های بزرگ و معتبر در دنیا به شمار می‌رود نیز در این استان قرار دارد.

برچسب‌ها:

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.