۰

اعتراف رئیس اف بی آی به هزینه بالای رمزگشایی آیفون سن برناردینو

بازدید 1039

به نظر می رسد استخراج اطلاعات از موبایل موسوم به آیفون سن برناردینو بیش از آنچه تصور می شد روی دست اف بی آی خرج گذاشته است. James Comey رئیس این سازمان که در گفتگوهای امنیتی Aspen سخن می گفت، اعلام کرد که هزینه عبور از تمهیدات امنیتی آیفون سن برناردینو از درآمد هفت سال آینده او در اف بی آی بیشتر بوده است. به گفته خبرگزاری رویترز احتمالاً این کار حدود ۱.۳ میلیون دلار هزینه داشته است.

james-comey-fbi-large_transqVzuuqpFlyLIwiB6NTmJwfSVWeZ_vEN7c6bHu2jJnT8

کشف این راه باعث شد که چند ماه مجادله حقوقی بین اف بی آی و اپل به ناگاه متوقف شود، گرچه یکی از مقامات دولتی در مصاحبه با CNN اعتراف کرده که تا به امروز از این آیفون هیچ اطلاعات مفیدی به دست نیامده است.

رقم ذکر شده در بالا کاملاً تخمینی است و هنوز از سوی هیچ منبعی تایید نشده. در سال قبل هکری با نام Zerodium اعلام کرده بود که حاضر است در قبال دریافت یک میلیون دلار روشی را برای هک تحت وب iOS 9 ارائه نماید.

روزنامه واشینگتن پست چندی قبل مدعی شده بود که کمپانی Cellebrite طرف قرارداد اف بی آی برای شکستن رمز آیفون سن برناردینو بوده است. هنوز روش دقیق این کار اعلام نشده، اما Comey در جایی گفته بود که این روش بر روی آیفون های جدیدتر چون آیفون ۵S عمل نخواهد کرد. او اذعان داشته که این ابزار فقط روی طیف محدودی از اسمارت فون های اپل قابل استفاده خواهد بود.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.