۰

آپدیت جدید واتس اپ و پشتیبانی از ارسال فایل های متنی

بازدید 878

آخرین آپدیت نسخه بتای نرم افزار پیام رسان واتزاپ برای اولین بار ویژگی جدیدی را به آن اضافه می کند؛ قابلیت به اشتراک گذاری فایل های متنی. بعد از نصب آپدیت شماره v2.12.493، با اشاره کردن روی آیکون «گیره کاغذ» خواهید دید که گزینه document در کنار دیگر گزینه ها از جمله Camera ،Gallery و. . . به نمایش در می آید.

WhatsApp-document-sharing-menu

در حال حاضر تنها فرمت متنی قابل ارسال PDF است. برای ارسال و دریافت این فایل ها می بایست هر دو طرف فرستنده و گیرنده اپلیکیشن خود را به این نسخه بتا بروزرسانی کرده باشند.

همان طور که متوجه شده اید، با افزوده شدن گزینه document، به ناچار می بایست که یک آیکون از لیست اتچمنت ها حذف شود. در نسخه قبلی شما دو گزینه برای ارسال ویدیو و عکس داشتید، اما در ورژن جدید به جای آن دو گزینه، تنها آیکون Camera در دسترس قرار دارد. وقتی روی این گزینه اشاره کنید کنید، یک پنجره کوچک باز می شود تا از شما بپرسد قصد ارسال عکس دارید یا یک ویدیوی کوتاه.

گرچه این گزینه فعلاً تنها در نسخه بتای واتس اپ وجود دارد، اما تعدادی از کاربران گزارش کرده اند که در برخی مناطق دنیا، آخرین نسخه از این نرم افزار در فروشگاه گوگل پلی نیز از چنین قابلیتی برخوردار است.برای ارسال یک فایل PDF می بایست روی گزینه «گیره کاغذ» اشاره کنید و آیکون document را انتخاب نمایید. حال کافیست فایل مورد نظر را انتخاب کنید تا یک پیش نمایش از آن در محیط چت شما ظاهر شود و درصد پیشرفت آپلود آن را به نمایش بگذارد. فایل های PDF دریافتی نیز در تب جدید Documents در بخش Media فهرست می شوند.

ضمناً تمام فایل های متنی دریافتی در فولدر جداگانه ای در زیر شاخه Media ذخیره شده و قابل دسترس هستند.هنوز مشخص نیست که این گزینه جدید کی به نسخه نهایی راه خواهد یافت و چه زمانی می توان دیگر فرمت ها را نیز از این طریق ارسال نمود.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.