۰

پدال گاز هوشمندی که می تواند با ضربه زدن به شما هشدار دهد!

بازدید 1096

رانندگی با یک خودرو به طور مستقیم با سلامت و ایمنی ما در ارتباط است. هر روزه فناوری های بیشتری برای افزایش درصد ایمنی به خودروها راه پیدا میکنند. در خودروهای جدید بسته به مدل خودرو، برای هشدار به شما در زمانی که کارهای غیرایمن انجام میدهید یا خطری شما را تهدید میکند خودرو ها با استفاده از راه های مختلف به شما هشدار میدهند. برای مثال خودروهای مرسدس در صورت تعویض خط بدون زدن راهنما فرمان را میلرزاند تا شما را متوجه خطایتان بکند تا از تکرار آن جلوگری شود. حالا شرکت بوش پدالی توسعه داده است که با استفاده از سینگال ها و علامت هایی شما را از این گونه هشدار ها با لرزیدن یا ضربه زدن با خبر میکند.

1-GS-21417-e

شرکت آلمانی بوش که از لوازم منزل گرفته تا تجهیزات خودرویی پیشرفته را در سبد خود دارد این فناوری موسوم به “پدال گاز فعال” را برای عرضه به شرکت ها ی خودروسازی تدارک دیده است.

زمانی اختراع پدال های گاز بدون سیم و بدون هیچ گونه اتصالی به دریچه گاز پیشرفتی بزرگی محسوب می شد و در آن فناوری پدال خود یک حسگر الکترونیکی بود که وظیفه اش ارسال اطلاعات بود، حال در این نوع پدال این قطعه هم ارسال کننده اطلاعات است و هم دریافت کننده و قادر است تا با کامپیوتر مرکزی خودرو ارتباط برقرار کند و با دیگر قسمت های خودرو هماهنگ شود.

بوش هم چنین سیستم های ترمز اتوماتیک، سامانه تعقیب خط های جاده و دیگر امکانات و فناوری های ایمنی را هم تولید میکند و ادعا کرده این نوع هشدار از بالاترین میزان تاثیرگذاری برخوردار است.

1-GS-21418-e

از کاربرد هایی که می شود برای این سیستم در نظر گرفت می توان به لرزیدن پدال زیر پای شما موقع عبور از حد مجاز سرعت نام برد. دارندگان خودروهایی با گیربکس دستی نیز می توانند در بهترین زمان برای تعویض دنده و رها کردن گاز با استفاده از این پدال هشدار دریافت کنند تا بهترین مصرف سوخت برای آن ها رقم بخورد و یا مثلا خودروهای هایبریدی موقعی که پیشرانه بنزینی خودرو روشن می شود لرزشی خفیف دریافت کنند.

1453879359025

بوش هدف از این سیستم را هشدار دادن به راننده در تمام مواقع بدون نیاز به تفکر زیاد راننده برای فهمیدن و آن و همچنین عدم حواس پرتی راننده اعلام کرده است.

به نظر شما روزی خواهد رسید که جاده ها عاری از تصادفات و حادثه های دلخراش باشد؟ که البته چیز بعیدی نیست و هر روزه داریم به این آرمان نزدیک ترمی شویم.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.