۰

چگونه اینترنت گوشی هوشمند خود را با دیگر دستگاه‌ها به اشتراک بگذاریم

بازدید 1219

17ed3edb2759abf709190ee1a4654b2f_XL

ممکن است در موقعیتی قرار بگیرید که گوشی هوشمند تنها راه ارتباطی شما برای دسترسی به اینترنت باشد. در همین زمان با به اشتراک گذاری اینترنت موبایل می‌توانید در دستگاه‌های دیگر همچون کامپیوتر شخصی، تبلت یا یک گوشی هوشمند از اینترنت آن موبایل استفاده کنید. در ادامه شیوه مستقیم و سرراست اشتراک گذاری اینترنت موبایل در اندروید، iOS و ویندوزفون را به شما آموزش خواهیم داد.

ساخت وای‌فای هات‌اسپات در اندروید

در گوشی هوشمند اندرویدی خود به این مسیر بروید: :Settings > More > Wireless & networks > Tethering & portable hotspot. این مسیر ممکن است در گوشی‌های اندرویدی شرکت‌های مختلف متفاوت باشد اما به طور کلی در بخش تنظیمات وایر‌لس و شبکه‌ها می‌توانید تنظیمات مربوط به Tethering و hotspot را پیدا کنید.

smartphone-wi-fi-hotspot-5

با وارد شدن به این بخش چند گزینه مختلف مربوط به اشتراک گذاری اینترنت را مشاهده خواهید کرد. حتی اگر در یک مکان عمومی هستید می‌توانید بر روی اینترنتی که قصد به اشتراک گذاری دارید، رمز قرار دهید. با تپ بر روی Set up Wi-Fi hotspot می‌توانید نام و رمز اینترنتی که باقی دستگاه به آن وصل خواهند شد را انتخاب کنید (شبیه به شکل زیر).

smartphone-wi-fi-hotspot-6

ایجاد وای‌فای هات‌اسپات در iOS

در آیفون به مسیر Settings > Cellular بروید و Personal Hotspot را فعال کنید. در iOS اگر پس از مدتی هیچ دستگاه‌ای به اینترنت آیفون شما متصل نشود، هات‌اسپات به صورت خودکار خاموش خواهد شد. اما با بازگشت به همین مسیر دوباره می‌توانید آن را فعال کنید. در اپ‌استور اپلیکیشن خاصی برای اشتراک گذاری اینترنت وجود ندارد.

smartphone-wi-fi-hotspot-7

ایجاد وای‌فای هات‌اسپات در ویندوزفون

در این بخش شیوه ایجاد وای‌فای هات‌اسپات در ویندوزفون ۸.۱ را مشاهده خواهید کرد اما روش انجام اینکار حتی در ویندوزفون ۸ و ۷.۵ تفاوتی ندارد و به راحتی می‌توانید باقی دستگاه‌ها را متصل کنید. تنها تفاوتی که در این قسمت بین ویندوزفون ۷.۵ و ۸ وجود دارد، تعداد دستگاه‌های قابل اتصال به اینترنت موبایل شما است. ویندوزفون نسخه ۸ و بالاتر به شما اجازه اتصال به ۸ دستگاه را می‌دهد.

smartphone-wi-fi-hotspot-0

برای تنظیم وای‌فای هات‌اسپات به Settings > internet sharing بروید و گزینه Sharing را روشن کنید. در صفحه بعد باید نام و رمز اینترنت هات‌اسپات خود را مشخص کنید. سعی کنید رمزی را انتخاب کنید که یادآوری آن راحت باشد.

اتصال لپ‌تاپ، تبلت و گوشی هوشمند به هات‌اسپات

اتصال لپ‌تاپ یا تبلت به اینترنت موبایل نیز سر‌راست و راحت است. وای‌فای لپ‌تاپ یا تبلت خود را روشن کنید و به دنبال نام وای‌فای هات اسپات که در بخش‌های قبل انتخاب کردید، بگردید. سپس برای اتصال به آن دستگاه باید رمزی که پیش از این در دستگاه اول قرار داده‌اید را وارد کنید و به اینترنت متصل شوید.

smartphone-wi-fi-hotspot-8

smartphone-wi-fi-hotspot

برای مثال در تصویر پایین اینترنت گوشی لومیا ۵۲۰ در اختیار تبلت نکسوس ۷ قرار گرفته و با انتخاب آن و وارد کردن رمز می‌توان از اینترنت موجود بر روی لومیا ۵۲۰ در نکسوس ۷ استفاده کرد.

smartphone-wi-fi-hotspot-10

منبع

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.