۰

سیستم پرداخت پلاسو گوگل برای رقابت با اپل پی

بازدید 1161

square-register-ipad-mini

سرویس پرداخت مالی اپل رقیب جدیدی پیدا کرده و گوگل قصد دارد با عرضه سیستم پرداخت همراه اختصاصی خود موسوم به Plaso به نبرد آن برود.

امروزه سیستم پرداخت اپل بیشترین کاربرد را بین کاربران و سهم بالایی از پرداخت آنلاین دارد. در همین راستا گوگل نیز در حال آزمایش سیستم پرداخت خود بنام پلاسو است. این سرویس، به کاربران گوشی‌ها و تبلت‌های اندرویدی امکان می‌دهد تا به طور همراه هزینه‌ی خریدهای خود را بدون نیاز به کارت‌های اعتباری، پرداخت کنند. برای این کار، تنها بیان حروف اول نام و نام خانوادگی آن‌ها کافی خواهد بود، بعد از این کار متصدی صندوق به رابط کاربری پلاسو در گوشی هوشمند نگاه کرده، سفارش خرید را پیدا کرده و کالای مربوطه را تحویل می‌دهد.

اپل بزودی ساعت هوشمند خود را که مجهز به NFC و سیستم پرداخت است، روانه‌ی بازار خواهد کرد و احتمال می‌رود حجم عظیمی از کاربران از این گجت برای پرداخت استفاده کنند. در همین راستا، گوگل سیستم پرداخت خود را توسعه داده و انتظار می‌رود در آینده‌ای نزدیک ارائه کند. این کمپانی قبلا هم یک سیستم پرداخت همراه موسوم به Google Wallet طراحی کرده بود؛ این سیستم کارایی و بازده بالایی را داشت و قبل از اپل‌پی عرضه شده بود.

استفاده از یک گوشی برای پرداخت هزینه، پول نقد و کارت‌های اعتباری را از بین می‌برد و از برخی مشکلات امنیتی می‌کاهد، هر چند همچنان در مورد این فناوری بی‌سیم دغدغه‌های امنیتی متفاوتی وجود دارد.گوگل والت با استفاده از فناوری NFC عمل می‌کرد و مشخص نیست که پلاسو به طور موازی با آن کار می‌کند یا جایگزینش می‌شود. پلاسو از بلوتوث و نرم‌افزارهای تشخیص صوت برای شناسایی افراد و کاربران استفاده می‌کند.

منبع

برچسب‌ها:, ,

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.