۰

سرمایه‌گذاری نیم میلیارد دلاری علی بابا در Meizu

بازدید 1002

73ec5b587eb3cb3696bcd18a8836359c_XL

علی بابا که یکی از استارت‌آپ‌های موفق چینی است، ۵۹۰ میلیون دلار در کمپانی میزو (Meizu) سرمایه‌گذاری کرده است.

 براساس اطلاعات منتشر شده، علی بابا بیش از نیم میلیارد دلار در کمپانی میزو برای توسعه‌ی گوشی‌های‌هوشمند سرمایه‌گذاری کرده است. علی‌بابا با این سرمایه‌گذاری بخشی از سهام کمپانی میزو را مال خود کرده است. میزو موفق شده در ماه ژانویه سال جاری میلادی ۱.۵ میلیون دستگاه گوشی‌هوشمند اندرویدی به فروش برساند.

میزو از روشی مشابه آنچه که شیائومی برای فروش گوشی‌های‌هوشمند خود استفاده می‌کند، بهره می‌گیرد. این کمپانی هنوز جایی بین پنج کمپانی برتر چین از نظر فروش ندارد. نتیجه‌ی همکاری میزو با علی‌بابا توسعه‌ی گوشی‌های‌هوشمند بر مبنای فناوری سخت‌افزاری میزو در کنار سیستم‌عامل علی بابا است. Aliyun نام بخشی از کمپانی علی‌ بابا است که وظیفه‌ی توسعه‌ی سیستم‌عامل این کمپانی را با نام Yun OS بر عهده دارد. این سیستم‌عامل بر اساس اندروید توسعه یافته و برای استفاده در گوشی‌های‌هوشمند و تلویزیون‌های هوشمند مورد استفاده قرار می‌گیرد.

علی‌بابا در حوزه‌هایی نظیر تجارت اینترنتی، سیستم‌عامل گوشی‌های هوشند و تحلیل و آنالیز داده‌ها به منظور بهبود اکوسیستم موبایل و بالا بردن فروش، کمپانی میزو را پشتیبانی خواهد کرد.

جیان وانگ، مدیر ارشد فناوری علی بابا در این خصوص گفت:

سرمایه‌گذاری در میزو نشان‌‌دهنده‌ی گسترش دامنه‌ی فعالیت علی‌بابا است که می‌توان آن را قدم بزرگی برای استراتژی موبایل علی‌بابا خواند که هدف از آن ارائه‌ی محصولاتی با تنوع بالاتر در زمینه‌ی گجت‌های موبایل است.

 علی‌ بابا در حال حاضر با دامنه‌ی وسیعی از انواع سایت‌های خرید و فروش در بازار چین حضور دارد، اما این کمپانی درصدد است با ورود به حوزه‌ی تولید گوشی‌ها و تلویزیون‌های هوشمند نظیر آمازون، در این بازار‌ها نیز حرفی برای گفتن داشته باشد.

در سوی دیگر میدان، شیائومی قرار دارد که از بدو تولید گوشی‌های‌هوشمند و محصولات سخت‌افزاری، در تجارت اینترنتی نیز حضوری فعال داشته و می‌توان موفقیت امروز این کمپانی را مرهون فروش اینترنتی محصولات خواند. در حال حاضر بیش از ۴۰ درصد از تراکنش‌های علی بابا با استفاده از گجت‌های موبایل صورت می‌پذیرد، اما این کمپانی در پی آن است تا راه اختصاصی‌تری را برای ارتباط با مشتریان داشته باشند و این راه در واقع استفاده از گوشی‌ها و تلویزیون‌های هوشمند میزو است.

علی‌ بابا با وجود انتشار Yun OS تا امروز موفقیت چشمگیری را به دست نیاورده است. اندی رابین، مدیر سابق تیم توسعه‌ی اندروید در گوگل پیش از این در سال ۲۰۱۲ ایسر را از بکارگیری این سیستم‌عامل در گوشی‌‌هوشمند خود بازداشت، چراکه این سیستم‌عامل در زمان مذکور نسخه‌ی ناقصی از سیستم‌عامل اندروید بود. با این حال و پس از تکمیل این سیستم‌عامل نیز، علی بابا توفیق چندانی را به دست نیاورده است.

به نظر می‌رسد در آینده‌ی نزدیک شاهد تغییراتی در میزو نیز خواهیم بود. این کمپانی که سابقه‌ی ۱۱ ساله در زمینه‌ی تولید گوشی‌های‌هوشمند دارد حال سایه‌ی بسیاری از کمپانی‌ها را در بازار چین بالای سر خود می‌بیند.

علی بابا پیش از این نیز سرمایه‌گذاری‌هایی را در زمینه‌ی فناوری‌های مرتبط با موبایل داشته که از جمله‌ی آن می‌توان به سرازیر کردن ۲۸۰ میلیون دلار در تانگو، ۱۲۰ میلیون دلار در استارت‌آپ تولیدکننده‌ی بازی Kabam و همچنین سرمایه‌گذاری ۱۰ میلیون دلاری در تولیدکننده‌ی بازی‌های کنسولی مبتنی بر اندروید Ouya اشاره کرد.

منبع

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.