۰

تلاش سامسونگ برای تشخیص سکته مغزی با یک گجت پوشیدنی

بازدید 1030

samsung-stroke

در سامسونگ علاوه بر طراحی گجت های پوشیدنی مانند ساعت های هوشمند، روی موارد دیگری نیز تحقیق و توسعه انجام می شود.

تیمی در سامسونگ مشغول ساخت سنسورهای پوشیدنی هستند که با تشخیص امواج مغزی قدرت تشخیص سکته مغزی را دارند. نمونه اولیه این گجت با Early Detection Sensor and Algorithm Package یا EDSAP شناخته می شود. ابزاری که می تواند امواج الکتریکی مغز را با کمک یک تلفن هوشمند یا تبلت شناسایی کرده و نمایش دهد.

در تئوری این هدست قدرت اخطار پیش از موعد در رابطه با سکته مغزی را دارد. بدین ترتیب می توان با بستری کردن زودهنگام بیمار از بروز سکته مغزی و مرگ یا عوارض این سکته پیشگیری کرد.

این ابزار می تواند با نگهداری اطلاعات مربوط به امواج مغزی بیمار به صورت بی سیم و با کمک تلفن هوشمند یا تبلت، حداقل تا ۶۰ ثانیه زودتر، بروز سکته را گزارش دهد. اما در صورت استفاده بلندمدت از آن، قدرت تحلیل اعصاب بیمار و سلامت او در شرایطی مانند استرس، خستگی و خواب نیز مورد بررسی قرار دهد.

Se-hoon Lim که مدیر این پروژه در سامسونگ است در این باره گفته: «ما با کمک متخصصان مغز و اعصاب قصد داریم این پروژه را به مرحله عمل نزدیک و نزدیک تر کنیم.» او اضافه می کند که: «آنها در ابتدا در خصوص این پروژه از خود بی اعتنایی نشان می دادند اما ما می خواهیم آن را پیش ببریم.»

این گجت نه تنها بسیار ساده قابل پوشیدن است، بلکه نسبت به نمونه های بیمارستانی که برای تشخیص امواج مغزی مورد استفاده قرار می گیرند، بسیار بهتر، سریع تر و دقیق تر عمل می کند.

البته EDSAP هنوز در مرحله تحقیق و توسعه و در آزمایشگاه های سامسونگ است. آقای لیم می گوید: «ما هم اکنون بر روی نسخه ای از EDSAP برای قلب هم مشغول به کار هستیم و طی چند ماه آینده ایده های دقیق تر و مشخص تری را در خصوص این ابزار بسط خواهیم داد.»

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.