۰

گوشی های هوشمند با دوربین عقب غیر معمولی

بازدید 1087

Nokia-Lumia-1020-2-1024x768

از زمانی که گوشی ها رو به هوشمند شدن، و پیشرفته شدن گذاشتند، یکی از مهمترین بخش های گوشی ها که هر کاربر معمولی یا حرفه ای، بدان اهمیت می دهد دوربین های گوشی هاست که دوربین عقب از اهمیت زیادی برخوردار است، چرا که همیشه لحظات خاص و شادی آفرینی در زندگی وجود دارد که باید ثبت شوند و چه چیزی در این لحظه مهم تر از وجود یک دوربین عالی است؟مقاله امروز در بر دارنده ی معرفی گوشی های هوشمندی است که دوربین های آن ها تا کنون در نمونه خود، بی نظیر بوده اند. می توان گفت این گوشی ها را بیشتر می توانید در دست عکاسان ببینید اما اگر شما هم به دروبین بسیار اهمیت می دهید، به احتمال زیاد شیفیته ی یکی از این گوشی ها خواهید شد اما حرف اصلی این مبحث این است که وجود یک دوربین فوق العاده نمی تواند ثابت کننده این باشد که گوشی مورد نظر از هر جهت، عالی است. پس به صرف برتر بودن یک ویژگی نباید روی آن حساب کنید بلکه مانند هر چیزی نیاز به بررسی و وارسی دارید.با هم این دوربین ها را بررسی می کنیم.

Altek Leo

گوشی Altek Leo یکی از گوشی هایی است که در اواخر سال ۲۰۱۰ منتشر شد و توانست دنیای گوشی های هوشمند را تغییر دهد. این گوشی اولین گوشی اندرویدی است که دوربین آن قابلیت زوم کردن تا اندازه ۳X داشته.

Altek Leo

این گوشی از فلش LED  و نئون استفاده می کند که خود به کیفیت بیشتر عکس ها کمک می کند.

Altek Leo

کیفیت دوربین آن ۱۴ مگاپیکسل می باشد که با توجه به گوشی های آن زمان فوق العاده است!

از سمتی اگر به پشت گوشی نگاه کنید، متوجه می شوید که لنز و قاب دوربین با سایر گوشی ها متفاوت است و دارای دهانه ی بزرگی است که البته قابلیت  بسته شدن و باز شدن دارد

Altek Leo

چیزهایی که از این گوشی هیجان انگیز نیست، دوربین ۲٫۱ مگاپیکسلی مقابل آن است.

Altek Leo

از طرفی اندازه ی نمایشگر آن، ۳٫۲ اینچ می باشد، از سویی نمایشگر دارای وضوح و کیفیت ۴۸۰ در ۸۰۰ پیکسل است که نشان می دهد در رده مناسبی نیست.  از این گوشی می توان صرفا به عنوان یک دوربین دیجیتال که قابلیت تماس و استفاده معمولی دارد استفاده کرد.

Altek Leo
Nokia 808 PureView

نوکیا دومین گوشی هوشمند و خوش دوربین جهان را تولید کرد. در واقع در فوریه ۲۰۱۲ بود که نوکیا با تولید گوشی Nokia 808 PureView خود دنیا را شگفت زده کرد.

Nokia-808-PureView

این گوشی نوکیا که یک گوشی هوشمند تحت پلتفرم Symbian بود که دارای دوربین فوق العاده ای بود. کیفیت این دوربین ۴۱ مگاپیکسل بود و به خاطر این گام بلند نوکیا در جاسازی دوربین، این گوشی موفق بود.

Nokia-808-PureView

این گوشی اولین گوشی بود که در آن نوکیا از تکنولوژی PureView استفاده می کرد. از طرفی می توان گفت که این گوشی کمی ضخیم است چرا که اندازه آن ۱۸ میلی متر است و این یعنی ضخامت گوشی حدود ۲ سانتی متر است.

Nokia-808-PureView

امکانات دیگر این گوشی بهره مندی از لنز Carl Zeiss ، فلش نئون، فلش ال ای دی برای کیفیت بهتر در فیلم برداری (LED video light ) و لنز ۱/۱٫۲ اینچی می باشد.

Nokia-808-PureView

اگر به پشت گوشی نگاه کنید متوجه خواهید شد که حالت دوربین معمولی برای گوشی ها وجود ندارد، بخش دوربین بسیار خاص است.

Nokia-808-PureView

Nokia Lumia 1020

این دومین گوشی هوشمند نوکیا است که از نظر دوربین حرف هایی برای گفتن دارند. بعد از تولید مدل  ۸۰۸ این بار Lumia 1020  هست که می خواهد به رقابت بپردازد.

Nokia-808-PureViewNokia Lumia 1020

البته نمی توان گفت که Lumia 1020  رقیب برادر بزرگتر خودش است بلکه می توان گفت که این گوشی جانشین اولین گوشی خوش دوربین نوکیا است. دوربین این گوشی هم ۴۱ مگاپیکسل است.

Nokia-808-PureViewNokia Lumia 1020

Nokia-808-PureViewNokia Lumia 1020 البته اندازه لنز آن مقداری کوچکتر شده است ( ۱/۱٫۵″ ) . از جمله امکانات اضافی لومیا این است که دارای خاصیت تثبیت نور است از طرفی کارایی آن نیز در مقایسه با ۸۰۸ در تصویر برداری در شب است. در لومیا این ویژگی بسیار بهبود پیدا کرده است.

Nokia-808-PureViewNokia Lumia 1020

Nokia-808-PureViewNokia Lumia 1020

در این گوشی فلش های ال ای دی و نئون هر دو بکار گرفته شده اند. این گوشی هوشمند نوکیا مثل گوشی قبلی نوکیا تحت نام ۸۰۸ حجیم نیست و از طرفی از سیستم عامل ویندوز ۸ یا ویندوز ۸٫۱ پشتیبانی می کند.

Oppo N1

گوشی Oppo N1  را یکی از بهترین و اولین پیشرفته ترین گوشی های هوشمند اندرویدی می نامند. البته این بخاطر کیفیت دوربین آن و یا اسکرین آن نیست.

 OPPO-N1

گوشی Oppo N1  اولین گوشی اندرویدی است که دوربین آن قابلیت چرخش دارد و این ویژگی آن را خاص کرده است. این ویژگی بر روی دوربین جلو و دوربین عقب هر دو عمل می کند و مختص دوربین عقب نیست.

 OPPO-N1

 OPPO-N1

محور چرخشی این دوربین به اندازه ی یک محور ۲۰۶ درجه ای است. دوربین این گوشی دارای کیفیت ۱۳ مگاپیکسل است که از فلش دوگانه ال ای دی استفاده می کند و این باعث شده که بتوانید به بهترین شکل، تصاویر واضح بگیرید.

 OPPO-N1

Panasonic Lumix CM1

این گوشی پاناسونیک در واقع ورود Panasonic به عرصه گوشی های هوشمند بود که دوربین های خوش کیفیت خود را در آن ادغام می کند. اما این ورود بسیار جالب بود. چرا که این گوشی دارای یک دوربین ۲۰ مگاپیکسلی است که فوق العاده است و دوست داران پاناسونیک و عکاسان غیرتمند روی این برند قطعا یکی از آن را خریداری کرده اند.

Panasonic Lumix CM1

این گوشی و دوربین دارای سنسور Leica می باشد. از سمتی دارای لنز یک اینچی است که خود حجمی را اشغال کرده است. در این گوشی چیزهایی دیده می شود که در سایر اسمارت فون ها دیده نمی شود. در این باره می توان گفت این گوشی دارای فلش نئون نیست اما دارای امکان تصویر برداری در حالت RAW می باشد. سیستم عامل این گوشی Android KitKat می باشد که این اندرویدی بودن باعث شده تعداد کاربرانش افزایش پیدا کنند.

Panasonic Lumix CM1

نمایشگر گوشی دارای اندازه ی ۴٫۷ اینچ است که از سمت دیگر دارای کیفیت ۱۰۸۰ است. سرعت پردازنده آن ۲٫۳ گیگاهرتز است. پردازنده آن یک پردازنده ۴ هسته ای Snapdragon 801  است که با دو گیگابایت رم، و ۱۶ گیگابایت حافظه بهترین گزینه برای دوست داران گوشی های اندرویدی و با دوربین با کیفیت بالاست.

Panasonic Lumix CM1
اگر موقع خرید گوشی که انتخابتان بر اساس دوربین است، به گوشی هایی با کیفیت تر از این برخورد کردید به ما بگویید! البته مطمئن باشید تا سال ها بهترین گزینه برای گوشی های خوش دوربین همین چند مورد می باشد. در این باره باید بگوییم که سه گوشی دیگر نیز وجود دارد که از نظر دوربین کیفیت خوبی دارند که در بعد از این ۵ مورد حرف اول را می زنند. این گوشی ها عبارتند از، HTC Butterfly 2  و Samsung Galaxy K zoom  و HTC One  M8 !

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.