۰

مقایسه‌ی تصویری اسمارت‌فون‌های LG G3 و HTC One M8

بازدید 1073

3748

در حالی که چنین به نظر می‌رسد که پرچم‌دار سامسونگ سهم عمده‌ی بازار اسمارت‌فون‌های اندرویدی را به خود اختصاص داده، اما محصولات برتر کمپانی‌های LG و HTC نیز طرفداران خود را دارند. بحث‌هایی میان دوستداران اسمارت‌فون‌ها مبنی بر اینکه پادشاه این روزهای بازار اندروید، HTC One M8 است، شنیده می‌شود و برخی آن را حتی بهترین اسمارت‌فون حال حاضر می‌داند. با این حال ظاهرا LG G3 جدید در برخی از بخش‌های کلیدی توانسته از وان پیشی بگیرد. چندی پیش مقایسه‌ای کلی میان سه پرچم‌دار این روزهای بازار اسمارت‌فون‌ها قرار داده‌ایم و پس از آن به مقایسه‌ی محصول جدید ال.جی با تلفن سامسونگ پرداختیم، اکنون می‌خواهیم چگونگی رقابت میان LG G3 و HTC One M8 را بررسی کنیم تا ببینیم آیا ال.جی توانسته بر پادشاه اندروید‌ی‌ها غلبه کند.

اندازه

lg-g3-vs-htc-one-m8-13

تفاوت چندان زیادی میان این دو دستگاه از نظر اندازه وجود ندارد، اگرچه G3 اندکی عریض‌تر و همچنین باریک‌تر از رقیب اچ‌تی‌سی خود طراحی شده است.

وزن

lg-g3-vs-htc-one-m8-17

ال.جی با وجود ساخت قالب بزرگ‌تر در جی ۳، اما آن را اندکی سبک‌تر از One M8 ایجاد نموده است.

جنس بدنه

lg-g3-vs-htc-one-m8-1

در حالی که در جی ۳ از ظاهر فلز مصنوعی استفاده شده، اچ‌تی‌سی طراحی آلومینیومی را برای پرچم‌دار خود برگزیده است.

رنگ‌ها

lg-g3-vs-htc-one-m8-3

برای هر دو دستگاه انتخاب رنگ مناسبی وجود دارد. هر دو تولیدکننده به ارائه‌ی رنگ‌های مناسب برای دستگاه‌های خود روی آورده‌اند و همانگونه که در تصویر می‌بینید ال.جی تنوع رنگی بیشتری را نسبت به HTC شامل می‌شود.

صفحه‌نمایش (اندازه)

lg-g3-vs-htc-one-m8-5

هر دو نمایشگر اسمارت‌فون‌های مورد مقایسه‌ی امروز ما باارزش هستند، با این حال ال.جی مدل بزرگ‌تر میان این دو نمایشگر است. اگرچه صفحه‌نمایش G3 تنها ۰٫۵ اینچ بزرگ‌تر از وان است، این تفاوت منجر به ارائه‌ی فضای ۲۱ درصد بیشتر به کاربران شده است.

صفحه‌نمایش (رزولوشن)

lg-g3-vs-htc-one-m8-4

صفحه‌نمایش G3 همانگونه که بارها اشاره شد، از ویژگی‌های فوق‌العاده‌ی آن است، این نمایشگر دارای رزولوشن و تراکم پیکسلی بی‌همتا می‌باشد. با این حال صفحه‌نمایش One M8 از انواع شفاف نمایشگرها به شمار می‌رود و تا حدی می‌تواند با صفحه‌نمایش فوق‌العاده‌ی ال.جی رقابت کند.

پردازنده

lg-g3-vs-htc-one-m8-9

در این بخش نمی‌توان مدل برتری را اعلام نمود، زیرا هر دو اسمارت‌فون جایگاه وجود پردازنده‌های چهارهسته‌ای اسنپدراگون ۸۰۱ قدرتمند با کلاک یکسان هستند.

رم

lg-g3-vs-htc-one-m8-10

بر روی G3 با دو پیکربندی رم بسته به نوع حافظه‌ی داخلی مورد انتخاب کاربر هستیم، انتخاب فضای ذخیره‌سازی بزرگ‌تر ۳۲ گیگابایت منجر به ارائه‌ی رم سه گیگابایتی می‌شود. One M8 در مقابل دارای دو گیگابایت رم بدون توجه به مقدار حافظه‌ی داخلی می‌باشد.

فضای ذخیره‌سازی

lg-g3-vs-htc-one-m8-16

هر دو دستگاه در نسخه‌های ۱۶ و ۳۲ گیگابایت ارائه می‌شوند و هچنین امکان گسترش حافظه را با وجود اسلات کارت microSD دارند.

باتری

lg-g3-vs-htc-one-m8-0

گوشی ال.جی با باتری بزرگ‌تری نسبت به رقیب تجهیز شده است، اما نمی‌توان ظرفیت بیشتر این باتری را دلیل خوبی برای ارائه‌ی عمر باتری بالاتر G3 دانست، زیرا از طرف دیگر با یک صفحه‌نمایش با رزولوشن بالا در آن روبه‌رو هستیم. به زودی نتایج عمر باتری این دستگاه را در اختیار شما قرار خواهیم داد.

باتری قابل تعویض

lg-g3-vs-htc-one-m8-12

G3 تنها دستگاه این مقایسه است که امکان تعویض باتری را به شما می‌دهد.

Extreme Power Saving Mode

lg-g3-vs-htc-one-m8-6

وان مجهز به حالت صرفه‌جویی انرژی Extreme Power Saving است که مصرف انرژی دستگاه را تنها با امکان دسترسی به چند برنامه و فرایند کلیدی محدود می‌سازد و بدین ترتیب به شما اجازه‌ی گسترش ظرفیت پایین باتری گوشی‌تان را می‌دهد. این ویژگی بسیار جالب توجه بوده و به نوعی فقدان قابلیت تعویض باتری را جبران می‌نماید.

دوربین

lg-g3-vs-htc-one-m8-2

هر دو تولیدکننده در بخش دوربین حرف‌های زیادی برای گفتن دارند. در حالی که دوربین اصلی G3 از رزولوشن بسیار بالاتری نسبت به رقیب خود پشتیبانی می‌کند، وان مجهز به تکنولوژی که اچ‌تی‌سی آن را اولتراپیکسل نامیده، می‌باشد که در آن هر پیکسل بزرگ‌تر بوده و نور بیشتری را جذب می‌نماید.

تکنولوژی اتوفوکوس G3 از لیزری برای اندازه‌گیری مسافت میان لنز و سوژه بهره می‌برد که طبق ادعای کمپانی منجر به گرفتن تصاویر واضح‌تر با سرعت بالا خواهد شد.

در بررسی‌ها مشخص شد که دوربین جلوی پنج مگاپیکسل HTC One M8 بسیار عالی عمل می‌کند، اگرچه ال.جی نیز در مورد دوربین دوم خود تبلیغات زیادی نموده که مجهز به یک سنسور و دیافراگم بزرگ‌تر نسبت به دستگاه‌های گذشته است.

اینفرارد

lg-g3-vs-htc-one-m8-8

هر دو اسمارت‌فون از تکنولوژی اینفرارد پشتیبانی می‌کنند که به این ترتیب می‌توان از آن‌ها به عنوان کنترل ریموت تلویزیون‌ها و یا دستگاه‌های دیجیتال استفاده کرد.

نرم‌افزار

lg-g3-vs-htc-one-m8-14

هر دو دستگاه به اجرای تازه‌ترین نسخه‌ی کیت‌کت اندروید می پردازند، اما هر کدام با رابط کاربری منحصر بفرد مخصوص به خود نیز پوشیده شده‌اند. HTC Sense از زمان عرضه‌ی اولیه‌ی خود تا به حال راه طولانی را پیموده و اکنون طراحی جذاب و ساده‌ای را به نمایش می‌گذارد. ال.جی نیز خبر از ساده‌سازی رابط کاربری خود داده و به آن ظاهر یک دست‌تری را بخشیده است.

زمان انتشار

lg-g3-vs-htc-one-m8-11

هر دو دستگاه از پرچم‌داران سال ۲۰۱۴ هستند. M8 چندین ماه می‌باشد که در فروشگاه‌ها فروخته می‌شود، اما تا به حال از عرضه‌ی جهانی G3 خبری اعلام نشده است. گفته می‌شود که این دستگاه در حال حاضر در فروشگاه‌های کره جنوبی در دسترس کاربران قرار دارد، امید است که طی چندین هفته‌ی آینده بتوان G3 را از طریق فروشگاه‌های معتبر سراسر دنیا خریداری کرد.

قیمت پایه

lg-g3-vs-htc-one-m8-15

وان با قیمت زیاد ۶۵۰ دلار بدون قرارداد فروخته می‌شود. این اسمارت‌فون در ایالات متحده با قیمت قراردادی ۲۰۰ دلار همراه است.از آنجایی که ال.جی هنوز زمان انتشار جهانی G3 را اعلام نکرده، قیمت رسمی این محصول نیز هنوز مشخص نمی‌باشد.

این بود مقایسه‌ی ما از دو دستگاه قدرتمند اندرویدی. هنوز خبرهایی زیادی از LG G3 در راه است و در روزهای آینده مطالب بیشتری از پرچم‌دار جدید کمپانی ال.جی از جمله بررسی کامل آن را در سایت برای علاقمندان قرار خواهیم داد.

منبع : gizmag

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.