۰

مردم در سراسر جهان در ماه مبارک رمضان چند ساعت روزه می‌گیرند؟

بازدید 1368

Ramadan (31)

ماه رمضان، ماه ضیافت الهی قوانین و قواعد خاص خود را دارد. علاوه بر روزه بودن جسم، روزه بودن روح نیز در این ماه عزیز توسط مسلمانان تمرین می‌شود. مسلمانان به طور معمول پیش از نماز صبح از خواب برخواسته و پس از دعا و نیایش، با خوردن غذا پیش از اذان، روزه خود را آغاز می‌کنند. روزه‌ای که تا اذان مغرب ادامه خواهد داشت و البته فراموش نکنید که بسته به موقعیت مکانی، این بازه زمانی متفاوت خواهد بود.

توییتر برای راحتی کاربران در تشخیص زمان دقیق شروع و اتمام روزه که بسته به تاریخ و همچنین موقعیت مکانی متفاوت است قابلیتی را راه‌اندازی کرده که با توییت کردن @AlArabiya به همراه هش‌تگ #iftar و شهر هش‌تگ شده، پاسخی را به کاربر ارسال می‌کند که بازه زمانی روزه را مشخص می‌کند.

روزه گرفتن در این روزها به دلیل قرار گرفتن در ایام تابستان و طولانی شدن روزها، حال و هوای عجیبی دارد. اگر فکرمی‌کنید که این روزها برای شما بسیار طولانیست بد نیست بدانید که هستند دیگرمسلمانانی که روزهای بلندتر و روزه‌های طولانی‌تری را تجربه می‌کنند.در ادامه می‌توانید اینفوگرافیک مدت زمان روزه‌داری در شهرهای مختلف را مشاهده کنید.

Ramadan

 

در این تصویر شهرهایی را مشاهده می‌کنید که شهروندان مسلمان آن بیشترین زمان و همچنین کمترین زمان را به روزه‌داری اختصاص می‌دهند.

 [button color=”green” size=”medium” link=”http://www.newsit.ir/tag/%D8%B1%D9%85%D8%B6%D8%A7%D9%86″ target=”blank” ]تمامی مطالب مرتبط با ماه رمضان[/button]

منبع

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.