۰

محمد جواد آذری جهرمی با کسب رای اعتماد مجلس، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات شد

بازدید 1300

محمدجواد آذری جهرمی با اخذ رأی اعتماد کافی از نمایندگان مجلس، چهاردهمین وزیر ارتباطات کشور شد و به کابینه دولت دوازدهم راه پیدا کرد. لحظاتی پیش و پس از برگزاری رأی‌گیری مجلس برای صلاحیت وزیران پیشنهادی دولت دوازدهم، محمد جواد آذری جهرمی موفق شد با کسب رأی اعتماد نمایندگان مجلس، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور شود. شنیده‌ها حاکی از آن هستند که آذری جهرمی موفق به کسب ۱۵۲ رأی اعتماد شده است تا خود را به‌عنوان اولین وزیر متولد دهه‌ی شصت معرفی کند. وی پیش از این و در دوره‌ی قبلی، مدیریت شرکت زیرساخت را بر عهده داشت.

محمدجواد آذری جهرمی، متولد سال ۱۳۶۰ شهرستان جهرم است و حالا با ۳۶ سال سن، جوان‌ترین عضو کابینه‌ی دولت دکتر روحانی در دولت دوازدهم خواهد بود. او که تحصیلات دانشگاهی خود را در مقطع ارشد رشته برق قدرت دانشگاه صنعتی آب و برق به پایان برده است، به زبان‌های انگلیسی و عربی تسلط کامل دارد.

دکتر روحانی دلیل انتخاب آذری جهرمی به‌عنوان گزینه‌ی تصدی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را اجتناب از فدا کردن آزادی برای احقاق امنیت عنوان کرده است. به گفته‌ی روحانی، محمدجواد آذری جهرمی آزادی و امنیت را در کنار هم می‌بیند.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.