۰

جهرمی به عنوان وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به مجلس معرفی شد

بازدید 1254

امروز حسن روحانی، رییس جمهور ایران در نامه ای به مجلس شورای اسلامی، لیست وزرای پیشنهادی خود برای کابینه دولت دوازدهم را ارائه کرد. در میان این لیست، نام آذری جهرمی به عنوان وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به چشم می‌خورد؛ شخصی که در ابتدای دهه ۶۰ چشم به جهان گشوده و ۳۶ سال سن دارد.

 

 

 

افزایش سرعت و کیفیت اینترنت و همچنین کاهش قیمت آن، در کنار تاثیر در بهره برداری از شبکه ملی اطلاعات را می توان از دستاوردهای جهرمی در زمان مدیریتش در شرکت زیرساخت دانست.

جالب اینکه او امروز به افرادی که برای طرفداری از او یک کمپین تلگرامی راه انداخته بودند، پیامی ارسال کرد و از آنها درخواست نمود تا این کمپین را پایان دهند. در این پیام می خوانیم که او از فضای مجازی به عنوان یک سرمایه یاد می کند. جهرمی فضای مجازی را ابتدا به عنوان یک تهدید نمی بیند و به فیلترینگ سلیقه‌ای اعتقادی ندارد. در ادامه، متن پیام وی را برای طرفدارنش، جهت پایان دادن به کمپین مجازی را مشاهده می کنید. متنی که البته به موضوعات مهمی می پردازد؛ موضوعاتی که دغدغه بسیاری از کاربران اینترنت در ایران هستند:

«همواره معتقد بودم و هستم که فضای مجازی برای کشور و نظام اسلامی که مهم‌ترین سرمایه آن جمعیت جوان و پرشور است، فرصتی است که در حوزه‌های مختلف از آموزش تا اشتغال و توانمندسازی باید مورد توجه قرار گیرد و ایران عزیز نیز به عنوان یک کشور در حال توسعه باید توسعه متوازن و همه جانبه را پی گیرد تا از انقلاب دیجیتال در حال رخ دادن در جهان صنعتی عقب نماند.

از این منظر و به واسطه به کارگیری ICT به عنوان پیشران توسعه در عرصه داخل و بین الملل، در دولت یازدهم با ورود نسل‌های جدید اینترنت، افزایش ۳۵ برابری سرانه مصرف حجم اینترنت، افزایش ده برابری سرعت و افزایش ضریب نفوذ اینترنت خانگی و کاهش یک سومی قیمت آن، علاوه بر گسترش آگاهی‌های عمومی و اطلاعات تخصصی، موجد ۷۰۰ هزار شغل فناورانه در کشور شد. مسیری که قطعا در دولت دوازهم باید ادامه یابد.

برخوردهای تنگ نظرانه و محدودکننده با این فرصت نه تنها زیبنده نظام متکی بر خون شهدا و آرمان های امام و رهبری نیست که تنها فرصت بزرگی را از کشور خواهد گرفت و معتقدم کسانیکه نگاه حذفی مبتنی بر سانسور غیرقانونی و سلیقه ای دارند با ناراضی کردن شهروندان از دولت، مایل به انشقاق مردم, دولت و حکومت هستند و تنها راه مقابله با نفوذ هرگونه جریان غیراخلاقی و انحرافی در فضای مجازی, فرهنگ‌سازی است.

تجربه نیز اثبات کرده است که برخوردهای محدودکننده هرگز به اعتلا و رشد کشور کمک نکرده است و هر کجا فرصت ازادی برای افکار و اندیشه ها و خلاقیت ایرانیان فراهم شده است افتخارات بسیار بزرگی برای کشور ثبت شده است.

ضمن قدردانی از محبت تک تک عزیزان و با توجه به این که معتقدم نمایندگان بزرگوار مجلس باید در فضای آرام فرصت بررسی صلاحیتِ گزینه های معرفی شده توسط ریاست محترم جمهوری را داشته باشند، درخواست می نمایم دوستان کار این کمپین مجازی را پایان دهند.»

آذری جهرمی معاون وزیر ارتباطات در دولت یازدهم بود و مدیریت شرکت زیرساخت را نیز برعهده داشت. حالا باید دید که آیا او می تواند رای اعتماد نمایندگان ملت را جلب کند و تبدیل به وزیر ارتباطات دولت دوازدهم شود یا خیر.

برچسب‌ها:

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.