۰

سامسونگ اولین شبکه LTE-R را در کره جنوبی راه اندازی کرد

بازدید 1389

سامسونگ به‌طور رسمی بهره‌برداری از اولین شبکه LTE-R را با هدف بهبود کیفیت ارتباطات در خطوط ریلی کشور کره جنوبی آغاز کرد.جای هیچ شکی نیست که ظهور پلتفرم‌های ابری با قابلیت پیاده‌سازی در ابعاد مختلف و همچنین تکنولوژی انتقال بی‌سیم و با سرعت بالای داده‌ها، فرصتی فراهم  کرده است تا سیستم‌های تعمیر و نگهداری در حوزه‌های مختلف، با راهکارهایی مدرن‌تر و با قابلیت‌های بالاتر جایگزین شوند.

یکی از این راهکارها، سیستم مدیریت بی‌سیم خطوط ریلی است که توسط شرکت سامسونگ توسعه یافته و از آن با عنوان ۴G LTE-R یاد می‌شود. خبر خوب اینکه سیستم یادشده، از امروز در کشور کره جنوبی به مرحله بهره‌برداری رسیده است.

۴G LTE-R در خط یک متروی بوسان که به طول ۴۱ کیلومتر بین سن‌پیونگ و نوپو احداث شده، به مرحله اجرا درآمده است. البته این راهکار از فوریه سال جاری در فاز آزمایش و بررسی قرار گرفته بود. این پروژه، حاصل همکاری سامسونگ، SK Telecom (به‌عنوان بزرگ‌ترین اپراتور بی‌سیم کره جنوبی) و شرکت حمل و نقل بوسان است. پیاده‌سازی چنین راهکاری در نهایت امر، امکان ارتباط بهتر را به‌ویژه در موارد حساس و بحرانی به اپراتورهای قطار خواهد داد. LTE-R امکان استفاده از سرویس‌های تماس و ارسال پیام گروهی بر پایه استفاده از محتویات چندرسانه‌ای را فراهم خواهد کرد تا بهینه‌سازی چشمگیر ارتباطات را در مقایسه با استفاده از راهکارهای قدیمی‌تر یعنی تماس صوتی نفربه‌نفر بین مرکز کنترل، کارکنان ایستگاه و مهندسان قطارها شاهد باشیم.

علاوه بر بهبود قابلیت‌های ارتباطی، تأخیر بسیار پایین شبکه LTE-R نیز کمک خواهد کرد تا در صورت بروز حادثه، اپراتور بتواند ویدئوهای لحظه‌ای را به مرکز کنترل ارسال کند.

جینسو جونگ، سرپرست بخش بازاریابی کسب‌وکارهای داخلی در حوزه تجارت شبکه‌ سامسونگ در این خصوص می‌گوید:

از آنجایی که این راهکارها به‌طور مستقیم با امنیت عمومی سروکار دارند، قابلیت اعتماد بالا و همچنین پایداری مناسب، دو رکن اساسی در آن‌ به‌حساب می‌آیند. راه‌اندازی شبکه جدید LTE-R سامسونگ را که از امروز و در پرتو همکاری با SK Telecom و بخش حمل و نقل بوسان عملی شده است، باید گامی بزرگ در این صنعت به‌حساب آورد.

ما به‌عنوان یکی از پیشتازهای ارائه راهکار LTE-R، امکان استفاده از ارتباطات سریع و قابل اعتماد را در قطارهایی که سرعت آن‌ها به ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد فراهم خواهیم کرد.

انتظار می‌رود بهره‌برداری رسمی و در ابعاد گسترده از این راهکار از اوایل سال آتی میلادی آغاز شود. سامسونگ مسئول اصلی تمام پنج پروژه LTE-R است که از سال ۲۰۱۵ در دست توسعه قرار گرفت. این در حالی است که مقامات رسمی کره جنوبی نیز ابزار علاقه کرده‌اند تا ناحیه تحت پوشش شبکه LTE-R را تا سال ۲۰۲۵ به ۵۶۰۰ کیلومتر خط ریلی افزایش دهند.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.