۰

زنان و مردان چقدر از موبایل و اینترنت استفاده می‌کنند؟

بازدید 1154

ضریب نفوذ اینترنت در گروه سنی کمتر از ۱۵ سال ۱۹.۵ درصد، گروه سنی ۱۵ تا ۲۴ سال ۷۲.۴ درصد، گروه سنی ۲۵ تا ۴۹ سال ۵۵.۴ درصد، گروه سنی ۵۰ تا ۷۴ سال ۲۱.۸ درصد و گروه سنی ۷۵ سال و بیشتر ۳.۷ درصد در سال ۹۴ بوده است.در سال گذشته از کل جمعیت شش ساله و بیشتر کشور تعداد ۳۶٫۹ میلیون نفر (۵۱ درصد) مرد و ۳۵٫۵ میلیون نفر (۴۹ درصد) زن بوده‌اند. در دوره مورد نظر کاربران مرد تلفن همراه، رایانه و اینترنت به ترتیب ۳۰٫۸ میلیون نفر، ۱۵٫۵ و ۱۷٫۱ میلیون نفر بوده‌اند.

کاربران زن تلفن همراه، رایانه و اینترنت به ترتیب ۲۵٫۶ میلیون نفر، ۱۴٫۳ و ۱۵٫۷ میلیون نفر بوده و نشان می‌دهد ضریب نفوذ تلفن همراه برای مردان ۸۳٫۵ درصد و برای زنان ۷۲ درصد بوده است.ضریب نفوذ رایانه در مردان ۴۲٫۱ درصد و در زنان ۴۰٫۲ درصد و بالاخره ضریب نفوذ اینترنت مردان و زنان به ترتیب ۴۶٫۳ و ۴۴٫۴ درصد بوده است.

139508091520475479062274

همچنین از مجموع کاربران اینترنت شش ساله و بیشتر کشور ۵۲ درصد مرد و ۴۸ درصد زن بوده‌اند.به گزارش تسنیم، در دوره مورد نظر از کل جمعیت شش ساله و بیشتر کشور ضریب نفوذ تلفن همراه در گروه سنی کمتر از ۱۵ سال ۳۴٫۱ درصد، گروه سنی ۱۵ تا ۲۴ سال ۸۸٫۱ درصد، گروه سنی ۲۵ تا ۴۹ سال ۹۱ درصد، گروه سنی ۵۰ تا ۷۴ سال ۷۷٫۲ درصد و گروه سنی ۷۵ سال و بیشتر ۳۷٫۶ درصد بوده است و نشانگر آن است که گروه سنی ۲۵ تا ۴۹ سال (گروهی که عمده شاغلان در آن قرار دارند) بیشترین ضریب نفوذ تلفن همراه را داشته است.

همچنین ضریب نفوذ رایانه در گروه سنی کمتر از ۱۵ سال ۳۹٫۵ درصد، گروه سنی ۱۵ تا ۲۴ سال ۶۳ درصد، گروه سنی ۲۵ تا ۴۹ سال ۴۴٫۱ درصد، گروه سنی ۵۰ تا ۷۴ سال ۱۹٫۸ درصد و گروه سنی ۷۵ سال و بیشتر ۳٫۴ درصد بوده است.

ضریب نفوذ اینترنت نیز در گروه سنی کمتر از ۱۵ سال ۱۹٫۵ درصد، گروه سنی ۱۵ تا ۲۴ سال ۷۲٫۴ درصد، گروه سنی ۲۵ تا ۴۹ سال ۵۵٫۴ درصد، گروه سنی ۵۰ تا ۷۴ سال ۲۱٫۸ درصد و گروه سنی ۷۵ سال و بیشتر ۳٫۷ درصد بوده و بیانگر آن است که گروه سنی ۱۵ تا ۲۴ (گروهی که جوانان و اکثر دانشجویان در آن قرار دارند) بیشترین ضریب نفوذ رایانه و اینترنت کشور را داشته است.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.