۰

رونمایی از جدیدترین پروژه‌های ایرانسل

بازدید 1140

۹ پروژه جدید شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل مبتنی بر فناوری‌های باند پهن، با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، معاونان این وزارتخانه در ساختمان مرکزی ایرانسل افتتاح شد. ایرانسل اعلام‌کرد: در این مراسم ۱۴۰۰۰ و پانصدمین Node باند پهن ایرانسل در شلمچه راه‌اندازی شد، تجمیع فرکانس نسل ۴G+  همراه FDD برای نخستین بار در ایران و تست نسل پنجم تلفن‌همراه ۵G با دستیابی به سرعت ۱.۲ گیگابیت بر ثانیه آزمایش شد، سرویس‌های تماس بر بستر نسل چهارم تلفن همراه (VoLTE) و تماس بر بستر وای فای (VoWiFi)برای نخستین بار در ایران ارایه شدند و ضمن رونمایی از نسخه ششم پروتکل اینترنت (IPv۶)، سامانه پرداخت NFC و سیم‌کارت‌های جدید ایرانسل با عنوان سیم‌کارت‌های چندشماره‌ای، سیم‌کارت گردشگر و سیم‌کارت کودک رونمایی شدند و به بهره‌برداری رسیدند.

علیرضا قلمبر دزفولی مدیرعامل ایرانسل در این مراسم گفت: افتتاح و بهره‌برداری از شبکه نسل چهار ثابت TD-LTEبرای نخستین بار در ایران در تمامی استان‌های کشور صورت می‌گیرد و تا پایان سال ۹۵ تمامی مراکز استان‌ها و ۷۰ شهر تحت پوشش این فناوری قرار می‌گیرند.

57360546

وی در خصوص حجم مصرف دیتای روزانه از ابتدای راه‌اندازی اینترنت پهن باند ایرانسل در شهریور ۹۳ اظهار داشت: میزان مصرف روزانه به ۱۲۰۰ ترابایت رسیده و سرانه دیتای همراه مشترکان ایرانسل ۱۰ برابر و رشد ترافیک روزانه دیتای همراه ۲۵ برابر شده و از سوی دیگر نرخ تاخیر (Latency) تا ۲۰ برابر کاهش یافته و سرعت تجربه شده توسط مشترکان به ۱۰۰ برابر افزایش یافته است.

57360547

به گفته مدیرعامل ایرانسل، تعداد گوشی‌های نسل چهارم در شبکه ایرانسل ۳.۷ برابر شده و به ۵.۴ میلیون رسیده است. همچنین تعداد کل گوشی‌های هوشمند در شبکه ایرانسل ۲۷.۵ میلیون گوشی، مشترکان دیتا ۲۷ میلیون نفر و ضریب نفوذ گوشی‌های هوشمند ۶۰ درصد است.

رشد ۲۵ برابری مصرف دیتا در شبکه ایرانسل

وی افزود: در مقایسه روند مصرف جهانی دیتا با رشد ترافیک ایرانسل در دو سال منتهی به ۲۰۱۶، مصرف دیتا در دنیا دو برابر و در ایرانسل ۲۵ برابر شده است.

دزفولی درباره سرعت دیتا در شبکه پهن باند ایرانسل نیز گفت: سرعت استفاده از۴در مقایسه با ۲G، یکصد برابر و متوسط سرعت استفاده از ۴G  نیز ۱۰ مگابیت بر ثانیه است و سرعت استفاده از ۳G در مقایسه با ۲G  نیز ۲۰ برابر است.

وی افزود: با رشد ۱۰ برابری سرانه پهنای باند مشترکان ایرانسل، بیشترین سهم ترافیک دیتای کشور متعلق به ایرانسل است و این اپراتور از کامل‌ترین زنجیره فناوری‌های پهن باند بی‌سیم و گسترده‌ترین و سریع‌ترین شبکه اینترنت کشور برخوردار است.

به گفته وی، ضمن کاهش ۲۰ برابری نرخ تاخیر، سرعت تجربه شده توسط کاربران نیز ۱۰۰ برابر شده و بیشترین تعداد کاربران اینترنت و پهن باند کشور نیز متعلق به ایرانسل است.

مدیرعامل ایرانسل در گزارشی درخصوص نتایج ترابردپذیری در شبکه ایرانسل نیز توضیح داد: تقاضای مهاجرت به ایرانسل از همراه اول ۳۹ هزار و ۹۱۰ تقاضا بوده که از این میزان با ۱۸ درصد موفقیت، هفت هزار و ۱۳۰ شماره به شبکه ایرانسل وارد شده است.

وی افزود: همچنین تقاضای مهاجرت به ایرانسل از رایتل ۷۷۰۰ شماره بوده که با موفقیت ۲۴ درصدی، ۱۸۳۲ شماره مهاجرت کردند و در مجموع ۴۷ هزار و ۶۱۰ شماره به شبکه ایرانسل وارد شده است.

به گفته دزفولی، طبق آمار اعلام شده از مرکز ترابرد، میزان مهاجرت از شبکه ایرانسل به همراه اول ۵۲۴۹ درخواست بوده که با ۶۸ درصد موفقیت سه هزار و ۵۴۷ شماره از ایرانسل به همراه اول مهاجرت کرده‌اند و تعداد درخواست‌ها برای مهاجرت از ایرانسل به رایتل دو هزار و ۶۵۰ شماره بوده که با ۸۱ درصد موفقیت، دو هزار و ۱۴۹ شماره به رایتل مهاجرت کرده‌اند و به طور کلی میزان تقاضای ورود به شبکه ایرانسل ۴۷ هزار و ۶۱۰ شماره و تقاضای خروج از شبکه ایرانسل هفت هزار و ۹۴۴ شماره بوده است.

لیست کوتاه اپراتورهای مجازی در ایرانسل

وی درباره روند مذاکرات با متقاضیان پروانه اپراتوری مجازی تلفن همراه گفت: از ۲۲ درخواست پروانهMVNO که به رگولاتوری ارایه شده، تاکنون ۶۰ جلسه با آنها برگزار شده و لیست کوتاهی شامل هشت متقاضی جهت مذاکره قراردادی آماده شده است.

دزفولی افزود: ما قصد داریم تا با همه متقاضیان پروانه MVNO همکاری کنیم و به همین دلیل هم درصورتی که طرح تجاری متقاضی پذیرفته نشود، به آنها پیشنهادات همکاری خود را ارایه خواهیم داد تا بتوانیم با همه آنها به شکل‌های دیگری همکاری کنیم.

درآمد ۲۶۲ هزار میلیارد ریالی دولت از ایرانسل

مدیرعامل ایرانسل، درآمد دولت از این اپراتور طی ۱۰ سال گذشته را ۲۶۲ هزار میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: پرداخت مستقیم ایرانسل به دولت در این سال‌ها ۱۸۵ هزار میلیارد ریال بوده است.

57360549

وی همچنین کل سرمایه‌گذاری ایرانسل تا مردادماه سال ۹۵ را معادل ۶.۳ میلیارد دلار و کل سرمایه‌گذاری خارجی را دو میلیارد دلار عنوان کرد.

روند شبکه‌های باند پهن جهان

دزفولی با ارایه گزارشی از روند فعالیت شبکه‌های باند پهن موبایل در جهان گفت: در حال حاضر ۶۰۳ شبکه ۳G در ۲۱۶ کشور جهان با ۲.۱ میلیارد مشترک و ۳۲۲ شبکه ۴G در ۱۳۳ کشور جهان با ۱.۱ میلیارد مشترک فعالیت می‌کنند و در سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۵ نیز ۷۶ شبکه TD-LTE در ۴۳ کشور جهان راه‌اندازی شده و ۹۳ شبکه در ۶۰ کشور نیز در حال راه‌اندازی است.

وی درباره روند جهانی رو به رشد کاربران نسل چهارم تلفن‌همراه نیز افزود: تا سال ۲۰۱۰ حدود ۶۰ درصد مشترکانLTE تحت پوشش شبکه‌های LTE پیشرفته هستند و ۱۲.۴۵ درصد از مشترکان جهانی موبایل را مشترکان LTEتشکیل می‌دهند و طبق آمار، تا پایان سال ۲۰۲۰ ارتباط LTE به ۲.۵ میلیارد می‌رسد.

حجم ۱۲۰۰ ترابایتی مصرف روزانه دیتا۵.۴  میلیون گوشی LTE در شبکه ایرانسلآمار ترابردپذیری در شبکه ایرانسل

برچسب‌ها:

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.