۰

مارک زاکربرگ با گذر از تیم کوک، محبوب ترین مدیرعامل عرصه فناوری در آمریکا شد

بازدید 918

آخرین نظرسنجی انجام شده نشان از این دارد که مارک زاکربرگ در میان مدیران عامل کمپانی‌های فعال در حوزه‌ی فناوری در ایالات متحده، محبوب‌ترین مدیرعامل است. این نظر سنجی توسط Morning Consult انجام شده و براساس نتایج مارک زاکربرگ موفق شده تا افرادی نظیر ساتیا نادلا، تیم کوک، ایلان ماسک و لری پیج را پشت سر بگذارد.

6959d936-8f85-410a-aa97-38bd4a7178d7

براساس آخرین نتایج نظرسنجی انجام شده در ایالات متحده‌ی آمریکا مارک زاکربرگ موفق شده تا عنوان محبوب‌ترین مدیرعامل حال حاضر کمپانی‌های فناوری در سطح آمریکا را مال خود کند. این نظر سنجی که توسط Morning Consult به ثبت رسیده، مدیرعامل شبکه‌ی اجتماعی فیس‌بوک را بالاتر از افرادی نظیر ساتیا نادلا، تیم کوک، ایلان ماسک و لری پیج قرار داده است. هرچند زاکربرگ موفق شده تا عنوان محبوب‌ترین مدیرعامل عرصه‌ی فناوری را مال خود کند، اما از نظر اعتماد در رتبه‌های پایین‌ترین قرار گرفته است. زاکربرگ در مقایسه با مدیران عامل کمپانی‌های آمازون، گوگل و اپل از نظر اعتماد نتوانسته رتبه‌ی خوبی به دست آورد و در مکان پایین‌تری قرار گرفته است.

نظر سنجی مورد نظر در تاریخ ۲۴ و ۲۵ فوریه سال جاری میلادی انجام شده و طی آن نظر آمریکایی‌ها در مورد نزاع اپل و FBI نیز پرسیده شده است. همانطور که می‌دانید کمپانی اپل و سازمان اف بی آی بر سر رمزگشایی آیفون ۵c یکی از مهاجمان سربرناردینو با هم در حال نزاع هستند و اپل زیربار ایجاد یک روزنه‌ی امنیتی در سیستم عامل iOS این کمپانی نمی‌رود. تیم کوک که این روزها در برابر خواسته‌های دادگاه نیز مقاومت می‌کند، موفق شده تا با کسب ۳۹ درصد از رای‌ ۱٫۹۳۵ نفر از افرادی که رای داده‌اند، عنوان دومین مدیرعامل محبوب این کمپانی را به خود اختصاص دهد. زاکربرگ در این رای‌گیری بیش از ۴۸ درصد از آرای صادر شده را مال خود کرده است. پس از این دو تن، جایگاه سوم به جف بزوس از آمازون رسیده که موفق شده بیش از ۳۸ درصد از آرا را از آن خود کند. جایگاه چهارم این رتبه متعلق به ساتیا مادلا است که ۲۹ درصد از رای‌های صادر شده را مال خود کرده است.

محبوب ترین مدیران عامل

در کنار محبوبیت، مارک زاکربرگ را باید شناخته‌شده‌ترین مدیرعامل کمپانی‌های فعال حال حاضر آمریکا لقب داد. در این نظر سنجی تنها ۳۱ درصد از مخاطبان از مقام زاکربرگ اظهار بی اطلاعی کرده و عنوان کرده‌اند که نظری در مورد مقام وی ندارند. به طور حتم ساخت فیلمی سینمایی از فرآیند تاسیس و ایجاد فیس‌بوک که در آن مارک زاکربرگ اصلی‌ترین نقش را داشت، به شناخته‌تر شدن هر چه بیشتر وی کمک کرده است.

تیم کوک نیز موفق شده تا رتبه‌ی دومین مدیرعامل محبوب دنیای فناوری را به خود اختصاص دهد. قرار گرفتن در جبهه‌ی مقابل اف بی آی و دفاع از حریم خصوصی کاربران باعث شده تا آمریکایی‌ها این مدیرعامل را نیز نسبت به دیگران بهتر بشناسند. تنها ۴۴ درصد از کاربرانی که در این نظر سنجی شرکت کرده‌‌اند، از موقعیت تیم کوک به عنوان مدیرعامل اپل اظهار بی اطلاعی کرده‌اند. در مورد جک دورسی و تراویس کالانیک، بیش از ۶۵ درصد از کاربران در مورد این شخصیت‌ها اظهار بی اطلاعی کرده‌اند. جک دورسی مدیرعامل توییتر و تراویس کانالیک مدیرعامل سرویس اوبر است. کانالیک در میان افرادی که وی را می شناسند، شخصیت چندان مثبت و قابل اعتمادی نیز ندارد، بطوریکه تنها ۱۶ درصد از افراد شرکت کننده‌ در رای‌گیری نگرش مثبتی به وی نشان داده‌اند.

علت اصلی بی اعتمادی به کانالیک را باید در ماهیت و روش کار کمپانی این مدیرعامل جستجو کرد. زمانی که از کاربران پرسیده شده که آیا به اوبر و نگهداری اطلاعات شخصی توسط این کمپانی اعتماد دارند یا خیر، تنها ۱۸ درصد از اعتماد به این کمپانی سخن گفته‌اند.

محبوب ترین مدیران عامل

یکی از موارد جالبی که باید در مورد این نظر سنجی اظهار داشت، عدم تاثیرگذاری افشای اطلاعات شخصی کاربران در میزان محبوبیت شماری از کمپانی‌ها و اعتماد به آن‌ها است. البته شمار این کمپانی‌ها بسیار محدود بوده و تنها کمپانی‌های بزرگ در این گروه قرار دارند. بیش از ۵۰ درصد از افرادی که در این نظر سنجی شرکت کرده‌اند، به این موضوع اشاره کرده‌اند که در مورد اطلاعات شخصی و قابلیت‌های امن نگهداشتن داده‌های خود به گوگل، اپل و آمازون اعتماد دارند. در این مورد تنها ۳۲ درصد از کاربران به فیس بوک اعتماد دارند. البته معتمدترین نهاد مورد مطالعه هیچ یک از کمپانی‌های نامبرده نبوده و سازمان دولتی Social Security Administration موفق شده تا نظر کاربران را از نظر حفظ اطلاعات شخصی به خود جلب کند.

گرفتن چهار ستاره از سوی کاربران برای اپل در مقایسه با گوگل، شاید نشات گرفته از تلاش‌های اخیر این کمپانی باشد که سعی دارد تا در برابر رای دادگاه مبنی بر ایجاد روزنه‌ی امنیتی مقاومت کند. اپل تلاش بسیاری را به کار گرفته تا بتواند در برابر خواسته‌ی مقامات قضایی به منظور در اختیار گذاشتن اطلاعات مهاجم سن برناردینو مقاومت کند. این تلاش‌ها نه به منزله‌ی حمایت از این افراد، بلکه برای جلوگیری از تکرار درخواست‌هایی است که شاید در آینده نیز دولت را به سوی کمپانی‌های فناوری بکشاند. بسیاری از افراد شناخته شده در دنیای فناوری نظیر ساندار پیچای، جان مک آفی و دو شبکه‌ی اجتماعی فیس بوک و توییتر از نگرش تیم کوک حمایت کرده‌اند.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.