۰

نخستین موبایل بهره مند از چیپست ده هسته ای Helio X20 از راه رسید

بازدید 783

زوپو یکی از چندین شرکت چینی فعال در زمینه موبایل است که در گوشه و کنار اخبار مربوط به محصولات و دستاوردهایش منتشر می شوند. البته تا به امروز موبایل های زیادی از سوی این شرکت معرفی نشده اند و شاید بهترین آنها زوپو اسپید ۷ و اسپید ۷ پلاس باشند که سال گذشته رونمایی شدند و به خاطر امکانات خوب خود و البته قیمت پایینشان مورد توجه بسیاری از رسانه ها قرار گرفتند.

حالا این کمپانی پرچمدار تازه خود به نام زوپو اسپید ۸ را معرفی نموده که از مدت ها قبل تبلیغات درمورد امکانات و قابلیت های آن را آغاز کرده بود.

اسپید ۸ در واقع نخستین تلفن هوشمند ده هسته ای دنیاست که به چیپست ۶۴ بیتی Helio X20 مدیاتک مجهز شده است. این موبایل فریمی فلزی دارد و ۴ گیگابایت رم و همچنین ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی را در خود جای داده است.

سیستم روی چیپ Helio X20 که با نام MT6797 هم شناخته می شود بر پایه معماری ۲۰ نانومتری توسعه یافته و همراه با پردازنده گرافیکی ARM Mali-T880 MP4 با سرعت کلاک ۷۰۰ مگاهرتز ارائه می شوند.

اما باز گردیم به خود دستگاه که یک نمایشگر ۵٫۵ اینچی با رزلوشن ۱۰۸۰p دارد و انرژی مورد نیازش نیز از طریق یک باتری ۳۶۰۰ میلی آمپر ساعتی تامین می گردد که به تکنولوژی شارژ سریع هم مجهز شده.

دوربین اصلی این موبایل ۲۱ مگاپیکسلی (حسگر IMX230 سونی با گشودگی دهانه لنز f/2.2) است و برای برقراری تماس های تصویری و گرفتن سلفی هم یک دوربین ۸ مگاپیکسلی (با حسگر OV8856 و گشودگی دهانه لنز f/2.0) در قسمت جلوی بدنه آن تعبیه گردیده.

لازم است اضافه نماییم که یک فلاش دو گانه هم در قسمت جلوی دستگاه و هم پشت آن جایگذاری شده و خود موبایل نیز همراه با نسخه ۶٫۰ اندروید موسوم به مارشملو به بازار عرضه می گردد.

دستگاه از شبکه LTE پشتیبانی می کند و به حسگر تشخیص اثرانگشت مجهز شده است که آن نیز در قسمت پشت بدنه موبایل جا خوش کرده و یکی دیگر از امکانات نسبتا جدید در نظر گرفته شده برای اسپید ۸ پورت یو اس بی تایپ سی آن است.

دکمه های پاور و تنظیم صدای این تلفن هوشمند در سمت راست بدنه آن قرار دارند و درگاه مربوط به سیم کارت نیز در سمت چپ آن کار گذاشته شده است. در حال حاضر این تلفن هوشمند در قالب رنگ های مشکی و سفید ارائه می شود که تصاویر مربوط به آنها را در ادامه مشاهده می کنید.

Zopo-Speed-8_2 Zopo-Speed-8_6 Zopo-Speed-8_7-1600x1067 Zopo-Speed-8_7-1600x10671 Zopo-Speed-8_8 Zopo-Speed-8_9

برچسب‌ها:

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.