۰

سنسور بلوتوثی چک کننده فشار وارد بر تایر خودرو

بازدید 2969

fobotiregauge-7-300x199

یکی از عوامل ایجاد سوانح و حوادث رانندگی تنظیم نبودن باد چرخ های اتومبیل است . در واقع تنظیم نبودن بادها باعث ایجاد عدم تعادل در خودرو در مواقعی مثل سرپیچ ها و هنگام ترمز گرفتن می شود که باعث ایجاد حادثه می گردد. امروزه سنسورهایی طراحی شده است که لحظه به لحظه وضعیت باد تایرهای خودرو را به راننده اطلاع می دهد و کافی است این سنسور را به جای والف تایر قرار دهید و بوسیله ی آن می توانید متوجه شوید که دقیقا چه زمانی لاستیک خودروی شما احتیاج به بادشدن دارد. این سنسور همیشه مشغول چک کردن فشار وارده برتایر است . در واقع این اولین درس رانندگی است که افراد به سرعت آن را فراموش می کنند. این اختراع جدید در واقع نقش یک سلول عصبی پیام رسان را بازی می کنند.

بوسیله ی این دستگاه  سنسور بلوتوثی ، هزاران راننده  می توانند به طور مداوم بر فشار تایر نظارت داشته باشند . این سنسورها  اطلاعات بدست آمده  را از طریق بلوتوث به یک گوشی هوشمند یا دستگاه گیرنده ای که در ماشین است ،  ارسال می کنند. این وسیله Fobo تایر نامیده می شود .  Fobo  فرم اختصاری جمله “for our better world ”   به معنای “برای جهان بهتر ما ” است . در واقع این سنسور باعث کاهش سوانح و ساختن جهانی بهتر برای ما می شود.

گوشی هوشمند و برنامه کاربردی که با آن کار می کنند

برای استفاده از سیستم Fobo ، رانندگان باید در پوش مشکی که بر روی  ورودی هوا به تایر وجود دارد را باز کنند و دریچه را پر کنند و به جای درپوش این سنسور Fobo را قرار دهند. هر سنسور به طور مداوم فشار وارده بر تایری که به آن متعلق است را اندازه گرفته و سپس با استفاده از بلوتوث اطلاعات را به نرم افزاری که بر روی گوشی هوشمند  یا یک گیرنده که در اتومبیل است ارسال می نماید.

گیرنده ی موجود در خودرو

چون بلوتوث یک فن آوری با انرژی کم است ، سازندگان آن می گویند این سنسورها حدود ۲ سال قبل از باتری ها نیاز به شارژ دارند. هنگامی که این سنسور پنچر بودن یا تخلیه ی باد تایر را تشخیص دهد با ارسال سیگنال های بلوتوث به طور مداوم به صاحب خودرو هشدار می دهد تا زمانی که این هشدارها را در محدوده ی ۱۰ تا ۳۰ متری بسته به دیوارهای اطراف و… بوسیله ی  گوشی هوشمند دریافت نماید. اگر صاحب خودرو در خارج از این محدوده باشد این هشدار تا زمانی که  به ماشین نزدیک شود و او را از رانندگی با این وضعیت خطرناک باز دارد ،  به هشدار خود ادامه می دهد .

ماشین همراه سنسور

اگر این سنسور دزدیده شود چه می شود ؟

این سوالی است که در انجمن های گفتگو سایت Fobo’s Indiegogo بسیار کم مطرح شده است. سازندگانش می گویند اگر این سنسور دزدیده شود ، با یک سیستم دیگر کار نمی کند اما این چیزی از این ترس نمی کاهد. بنابراین Fobo در حال کار بر روی قفلی است که تنها با یک آچار مخصوص به خودش باز می شود و به عنوان یک سنسور ضد سرقت عمل می نماید.

حفظ و نگهداری مناسب باد لاستیک نه تنها مسافت پیموده شده را بهبود می بخشد بلکه  وسیله ی نقلیه را از حوادث ایمن می کند. فشار نامناسب تایر باعث ایجاد مشکل در سر پیچ ها ،هنگام ترمز گرفتن و هنگام ایستادن می شود.

وب سایت NPR که در مورد خودرو است در بحث هایش می گوید : فشار نادرست بر روی تایر در بدترین حالت  موجب خسارات جبران ناپذیر و حوادث و تصادفات جدی می شود.

برچسب‌ها:,

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.