۳

راهنمای کامل فعال سازی اینترنت ۳G ایرانسل

بازدید 4551

طرح پایلوت (آزمایشی) اینترنت نسل سوم ایرانسل از دیروز در تهران کلید خورد تا با شروع شهریور و هفته دولت شاهد پوشش سراسری اینترنت نسل سوم ایرانسل در سطح کشور باشیم.در این مطلب به آموزش کامل فعال سازی اینترنت ۳G ایرانسل می پردازیم.با نیوز آی تی  همراه باشید.

 irancell-3g

۳G چیست ؟

نسل سوم شبکه تلفن همراه یا ۳ جی (به انگلیسی: ۳G) روشی برای انتقال اطلاعات در تلفن‌های همراه و سیستم‌های بدون سیم می‌باشد. نسل جدید شبکه موبایل با رویکرد مولتی مدیا می‌باشد. ۳ جی برخلاف جی‌اس‌ام که نسلی برای انتقال صدا و اطلاعات بود، این نسل جدید سرعت بالا برای انتقال چندرسانه‌ای را فراهم می‌سازد. در نسل سوم همه چیز در قالب اطلاعات رقومی (دیجیتال) منتقل می‌شود. با سرعت نسبتاً بالایی که در تلفن‌های نسل سوم پیش بینی شده‌است، امکاناتی از قبیل تلفن‌های تصویری بی سیم، با کیفیت مناسب مقدور خواهد بود.

اولین کشوری که از شبکه ۳G به صورت گسترده و تجاری استفاده کرد، کشور ژاپن بود. در اولین روز ماه اکتبر سال ۲۰۰۱، بزرگ‌ترین شرکت مخابراتی ژاپن، ان‌تی‌تی دوکومو، خدمات مخابراتی خود را به نسل سوم مجهز کرد. از سال ۲۰۰۵، شبکه‌های نسل سوم ضریب نفوذ خود را افزایش داده‌اند، یکی از علل را می‌توان در پر شدن گنجایش نسل دوم شبکه‌های مخابراتی دانست. شبکه‌های نسل دوم برای انتقال اطلاعات صوتی با سرعت پایین طراحی شده‌است. از همین رو براساس نیازهای مشترکین به ارتباطات پر سرعت تر، این نسل وارد عمل شد.

۳G چه امکاناتی در اختیار شما قرار خواهد داد؟

امکاناتی منحصر بفرد و متنوع از جمله اینترنت پر سرعت همراه، تماس تصویری و تلویزیون همراه و ….
در شبکه های ۳G، اطلاعات و داد‌ ها، چندین بار سریعتر از شبکه های قدیمی (۲G) منتقل می‌شوند. این بدان معناست که با داشتن دستگاهی که از شبکه نسل سوم پشتیبانی می کند،از این پس علاوه بر صدا، تصاویر کم حجم و متن، قادر خواهید بود فایل‌های ویدئویی را نیز ارسال و دریافت کنید.

دانلود شما دیگر قطع نخواهد شد، حتی در زمان مکالمه!

شبکه ۳G به شما امکان را می‌دهد تا در حین دانلود یک فایل، به تماس‌های خود نیز پاسخ دهید بدون آنکه وقفه‌ای در دانلود اتفاق بیفتد. این در حالی است که در فناوری نسل دوم احتمالا بسیاری از شما تجربه آن را داشته‎اید که به محض برقراری تماس، اینترنت شما قطع می‌شود.

پایان انتظارهای طولانی هنگام دانلود/آپلود

با اینترنت پر سرعت ۳G از این پس می‌توانید با سرعت بالا و حتی در حال حرکت، از دانلود سریع انواع محتواهای چندرسانه‌ای لذت ببرید، وب سایت شخصی خود را با امکان آپلود سریع محتوا، بروز نگه دارید و فایل‌های خود را ۳۰ برابر سریعتر ازGPRS دانلود کنید.

تفاوت بین شبکه ۳G با شبکه‌های WiMax چیست؟

تکنولوژی WiMax صرفا برای ارتباطات داده‌ای طراحی شده و سایر امکانات اپراتورها از جمله مکالمه و پیامک را ارائه نمی‌دهد در حالی که ۳G علاوه بر اتصال پرسرعت به اینترنت، امکان ارتباطات صوتی و تصویری، ارسال پیامک متنی و چندرسانه‌ای را نیز برای کاربران، فراهم می‌کند.
در تکنولوژی WiMax در هنگام خارج شدن از محدوده پوشش دهی یک آنتن و وارد شدن به محدوده آنتن دیگر، اتصال به اینترنت قطع خواهد شد، در حالی که در شبکه‌های ۳G، کاربران می‌‌توانند از اینترنت پرسرعت دائمی و بدون قطعی، حتی در حال حرکت با سرعت بالا لذت ببرند.

راهنمای فعال سازی اینترنت ۳G ایرانسل

تنظیمات لازم برای استفاده از نسل سوم اینترنت

اکثر گوشی های استاندارد موجود در بازار ایران بدون نیاز به انجام تنظیمات دستی قابلیت اتصال به شبکه اینترنت همراه ایرانسل GPRS را دارند، و مشترکین برای استفاده از سرویس ۳G تنها کافی است گزینه مربوط به فعال سازی سرویس ۳G (یا WCDMA) را در تلفن همراه خود فعال نمایند. در صورتی که تلفن همراه شما به صورت خودکار به شبکه اینترنت متصل نشد، لازم است تنظیمات زیر به صورت دستی انجام شود.

تنظیمات خودکار سرویس ۳G

برای دریافت تنظیمات به صورت خودکار ابتدا به وب سایت ایرانسل مراجعه نمایید، از طریق منوی تلفن همراه> راهنمایی> گوشی هایی با قابلیت GPRS، اطمینان حاصل کنید که گوشی تلفن همراه تان قابلیت دسترسی به اینترنت را دارا است. همچنین می توانید با کلیک بر لینک موجود، تنظیمات مورد نظر خود را دریافت کنید و یا با شماره گیری کد #۶*۳*۱۳۰* برای ارسال تنظیمات درخواست کنید. پس از چند لحظه این تنظیمات برای شما ارسال خواهد شد و کافیست آن را در گوشی خود ذخیره کنید.

لازم به ذکر است که تمام گوشی هایی که تنظیمات GPRS بر روی انها انجام شده است، قابلیت کارکرد در شبکه ۳G را دارا می باشند و نیازی به انجام مجدد تنظیمات نیست و فقط میبایست گوشی از نظر فنی قابلیت پشتیبانی از نسل سوم را داشته باشد.

تنظیمات دستی سرویس ۳G

برای استفاده از سرویس ۳G، صرف نظر از سیستم عامل گوشی (Android یا iOS) مورد نظر، لازم است تا مراحل زیر انجام شوند:

  • انجام تنظیمات مربوط به ۳G
  • فعال سازی سرویس ۳G بر روی گوشی موبایل

تنظیمات برای گوشی هایی با سیستم عامل اندروید

مرحله اول: مراجعه به آدرس Setting، سپس More و بعد Mobile network، گزینه Access Point Name، در نهایت New APN و وارد کردن اطلاعات زیر:

3Gمرحله دوم: مراجعه به آدرس زیر:

Setting>More>Mobile network>3G service>Network Mode

سپس Network Mode را در حالت Auto Mode قرار دهید تا مراحل فعال سازی با موفقیت انجام شود.

اما در اینجا باید به یک نکته اشاره کنیم: امکان دارد روال اشاره شده بر اساس نوع گوشی و اندروید آن، اندکی متفاوت باشد و شما به تنظیمات فوق در آدرس و اسامی دیگری دسترسی داشته باشید. اما در اساس و پایه آن تفاوتی وجود ندارد.

تنظیمات برای گوشی هایی با سیستم عامل iOS

برای انجام فعال سازی سرویس ۳G بر روی تلفن همراه خود به روش زیر عمل نمایید:

به آدرس Settings سپس Cellular رفته و گزینه های Enable 3G و Cellular Data را فعال کنید.

مناطق تحت پوشش ۳جی ایرانسل

طبق اعلام ایرانسل، در حال حاضر پوشش شبکه ۳جی ایرانسل در چند دانشگاه و ساختمان دولتی به صورت آزمایشی برقرار شده است و به زودی در دیگر مناطق ایران هم شاهد برقراری این شبکه خواهیم بود. در حال حاضر دانشگاه ها و ادارات دولتی تحت پوشش ۳جی ایرانسل به شرح ذیل است:

  • دانشگاه صنعتی شریف
  • دانشگاه علم‌ و صنعت
  • دانشگاه الزهرا
  • دانشگاه تربیت مدرس
  • دانشگاه تهران
  • دانشگاه شهید بهشتی
  • دانشگاه امیرکبیر
  • دانشگاه علامه طباطبائی
  • دانشگاه آزاد تهران جنوب
  • دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات
  • دانشگاه آزاد پزشکی
  • ساختمان نهاد ریاست
  • ساختمان مجلس شورای اسلامی
  • ساختمان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

اگر شما نیز از کاربران ایرانسل هستید و با نشان ۳G برخورد کرده اید می توانید منطقه تحت پوشش نسل سوم ایرانسل را در نظرات اعلام کنید.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.