۰

واکنش مخابرات نسبت به تخلفش در فروش پهنای باند

بازدید 1259

مخابرات
سخنگوی شرکت مخابرات ایران در واکنش به اعلام خبر تخلف مخابرات در فروش پهنای باند در ۱۰ استان و دستور توقف واگذاری اینترنت در این استانها از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: نظر رگولاتوری را در این زمینه بررسی می کنیم و با تامین پهنای باند مورد نیاز، واگذاری اینترنت را ادامه می دهیم.به گزارش خبرنگار مهر، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از تخلف در فروش پهنای باند بیش از حد مجاز از سوی شرکت مخابرات ایران در ۱۰ استان آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، فارس، کردستان، گیلان و مازندران خبر داده و اعلام کرد: بررسی و ارزیابی های انجام شده از وضعیت و تناسب پهنای باند تامین و عرضه شده از سوی شرکتهای مخابرات استانی نشان می دهد در این ده استان فروش پهنای باند اینترنت شرکت مخابرات ایران بیش از حد مجاز بوده و این موضوع کاهش کیفیت خدمات ارائه شده به مشتریان را در این استانها در پی داشته است.

براین اساس رگولاتوری تذکر و اخطارهای لازم برای افزایش پهنای باند و توقف فروش سرویس به مشتریان جدید را تا زمان ارتقاء پهنای باند شرکت های مخابرات استانی صادر کرده است.

در این راستا داوود زارعیان سخنگوی شرکت مخابرات ایران در گفتگو با مهر با اعلام اینکه مخابرات تا این لحظه نامه و اخطاری از رگولاتوری دریافت نکرده است اظهار داشت: شرکت مخابرات ایران پهنای باند اینترنت از شرکت ارتباطات زیرساخت خریداری می کند و براساس قوانین مدنظر رگولاتوری، در اختیار مشترکان قرار می دهد؛ از این رو عوامل مختلفی ممکن است باعث کاهش سرعت پهنای باند شود که می تواند بخشی از آن مربوط به مشکلات زیرساخت و بخشی دیگر مربوط به مشکلاتی باشد که به طور طبیعی پیش می آید؛ این عوامل در واگذاری پهنای باند خلل ایجاد می کند و چنانچه رگولاتوری در همان زمان شبکه را مورد سنجش قرار دهد امکان ثبت نبود کیفیت مناسب وجود دارد.

وی گفت: در همین حال از آنجایی که شرکت ارتباطات زیرساخت با مخابرات قرارداد سطح کیفیت خدمات –  SLA – ندارد مشخص نخواهد بود که مطابق قرارداد عمل می شود و با اینکه با آنچه که به عنوان کیفیت اصلی باید در اختیار مخابرات قرار گیرد تفاوتهایی دارد.

سخنگوی شرکت مخابرات ایران با تاکید براینکه مخابرات هر آنچه که به عنوان پهنای باند اینترنت از زیرساخت دریافت می کند را طبق ضوابط رگولاتوری در اختیار مشترکان قرار می دهد افزود: موضوع تخلف در فروش پهنای باند اینترنت از سوی مخابرات که توسط رگولاتوری مطرح شده را بررسی خواهیم کرد و صحت و سقم آن را اطلاع خواهیم داد.

وی با تاکید بر وظایف نظارتی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در حوزه ICT گفت: مخابرات نیز به سهم خود چنانچه در استان یا استانهایی خلاف آنچه که باید، فروخته شود حتما با آن برخورد خواهد کرد. اما در حال حاضر به نظر می رسد کم فروشی پهنای باند اینترنت که به مخابرات نسبت داده شده است ناشی از  کم شدن پهنای باندی است که به مخابرات فروخته می شود.

زارعیان با بیان اینکه مخابرات تا این لحظه اخطاری در این زمینه از رگولاتوری دریافت نکرده است خاطرنشان کرد: این گلایه را نیز از رگولاتوری داریم که این موارد را قبل از آنکه رسانه ای شود به ما اعلام کنند؛ در این مورد، موضوع را از طریق رسانه ها مطلع شده ایم.

معاون شرکت مخابرات ایران در مورد توقف فروش ADSL در این ۱۰ استان براساس اعلام رگولاتوری گفت: تاکنون در این مورد حکمی دریافت نکرده ایم؛ گزارشی به ما نرسیده که بخواهیم آن را بررسی کنیم. با این حال اگر خلاف ضوابط اقدامی انجام شده است مخابرات جلوی آن می ایستد.

وی با تاکید براینکه مخابرات در ۸۰۰ نقطه کشور ADSL واگذار می کند و وجود مشکل در چند نقطه معدود مساله بزرگی نیست تصریح کرد: اگر در نقاطی مشکل وجود داشته باشد حتما مشکلات را برطرف می کنیم و اجازه نمی دهیم حق مشترک ضایع شود.

زارعیان با بیان اینکه در جایی که محدودیت پهنای باند اینترنت داشته باشبم چه رگولاتوری به ما اعلام کند و چه نکند خودمان فروش را متوقف می کنیم ادامه داد: اما هم اکنون در این استانها پهنای باند اینترنت برابر استانداردها وجود دارد و با تامین پهنای باند مناسب، واگذاری را ادامه می دهیم.

سخنگوی شرکت مخابرات ایران با اشاره به توصیه رگولاتوری به متقاضیان دریافت ADSL برای  استفاده از خدمات سایر دارندگان پروانه اینترنت در این استانها گفت: ما این را نمی پسندیم؛ نباید رگولاتوری در فضای رقابتی یک مشتری را به شرکت رقیب ارجاع دهد.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.